imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A Lightning csatlakozó olyan mint a köldököd

Így tisztíthatod meg

Újabb fordulat Apple Car ügyben


Nyílt titok, hogy az Apple egy ideje már tervezi belépőjét az autóiparba. Rengeteg jel árulkodik arról, hogy a „Project Titan” egy létező, sőt kiemelt célkitűzése a cégnek. De a sok titok sok pletykát is szül…

A cupertinói vállalat sosem abban volt kiemelkedő, hogy gyorsan reagált a piac változásaira. Viszont, ha egyszer valamibe belevágott, azt rögtön tökéletesítette is. Volt duplakamerás okostelefon eddig is, de olyan, mint ami az iPhone 7 Plus-ban lesz, még sosem. Voltak már biometrikus azonosításra képes ketyerék az iPhone 5s előtt is, de olyan hatékony ujjlenyomat-olvasóval, mint az Apple megoldása, egyik sem rendelkezett.

Apple-Car-Concept

Valószínűleg pont emiatt próbálják hét lakat alatt tartani az autós projektjüket is. Inkább kevesebb, mint több sikerrel…

Az egyik legnagyobb rivális, a Tesla vezetője, Elon Musk velősen csak ennyit mondott a titkolózásról:

Elég nehéz titokban tartani valamit, ha több ezer mérnököt veszel fel, akik ezzel foglalkoznak. Ez egy nyílt titok

És valóban, rendre a terület legkiválóbb szakembereit csábítják magukhoz. Nem véletlen tehát, hogy minden bizonnyal nagy reményeket fűzhetnek a projekthez. Tim Cook, az Apple vezérigazgatója, egyik beszédében így nyilatkozott az autóiparban zajló változásokról:

Emlékszel, amikor gyerek voltál, mennyire izgalmas volt, hogy Karácsonykor sosem tudtad milyen ajándékok várnak majd a fa alatt? Nos, nemsokára Karácsony lesz egy jó darabig.

A nagy tervekre némileg rácáfol, hogy többször is lehetett hallani, hogy a Project Titan esetében különböző problémákba futott az Apple. A The Information legfrissebb értesülései szerint az eredetileg 2020-ra tervezett bemutatót egy évvel el kellett tolni. Ráadásul Steve Zadesky, a Project Titan vezetője januárban személyes okokra hivatkozva távozott a cégtől. És az sem segít, hogy állítólag komoly súrlódások vannak a csapattagok között, elsősorban a különböző cégektől toborzott autóipari veteránok, valamint a régi Apple-alkalmazottak között.

Bob-Mansfield-Apple-Car-cover
Bob Mansfield

A projekt vezetését Zadesky-től most Bob Mansfield vette át, akit úgy könyörögtek vissza a nyugdíjból, hogy vezesse a fejlesztéseket. Ha valaki, akkor ő képes arra, hogy rendet tartson az autós program körül. 14 évig dolgozott a cégnek számtalan különböző pozícióban: ő vezette az iMac és a MacBook fejlesztését, de alelnökként is tevékenykedett korábban.

Valószínűleg az ő munkásságának eredménye, hogy nemrég felmerült annak lehetősége, hogy valódi autó helyett az AppleCar csak egy önvezető szoftver lesz.

Most újra olyan értesülések láttak napvilágot, miszerint ismét megváltozik a fejlesztési irány. Három, a céghez közeli forrás is azt állítja, hogy az Apple lehúzta a rolót az önvezető autó projekt egyes részein, elbocsájtva ezzel több tucat dolgozót. A lépés oka pedig szerintük nem lehet más, mint hogy a cég újragondolta a dolgot, és megváltoztatja a fejlesztési irányt. Hogy merre, az nem világos, de nagyon valószínű, hogy Mansfield igyekszik határozott lenni, és elvágni minden olyan irányvonalat, ami lassítaná a termék elkészültét.

Apple-car-szoftver-cover

Erre minden oka megvan, ugyanis az Apple-nek nagyon bele kell húznia, ha nem akarja, hogy a konkurencia a fejére nőjön.

Például a Google anyavállalata, az Alphabet már évek óta teszteli az önvezető szoftvereket az utakon, ezzel is rengeteg valós életből szerzett információval gazdagodva. A Tesla egy ideje már használja a maga megoldását, ami alapvetően sikeres, annak ellenére, hogy nemrég komoly vizsgálatot kellett lefolytatni egy halálos beleset miatt.

Ezzel párhuzamosan, az Uber Pittsburgban már azt teszteli, milyen lenne, ha önvezető autók szállítanák az utasokat. A cég ráadásul a múlt hónapban vásárolta fel az OTTO nevű start-upot 700 millió dollárért, amivel rengeteg robotikai és autóipari szakembert szerzett magának.

A kép csak illusztráció
A kép csak illusztráció

Bár várhatóan még évekbe telik, mire a fejlesztések eljutnak a felhasználókhoz, reméljük, hogy az Apple ezen a területen is olyan, sosem látott megoldásokkal fog érkezni, amiktől leesik majd az állunk.

Kattints ide az összes Apple Car-témában íródott cikkünkhöz.

Forrás: The New York Times

Akár 100 000 Ft kedvezmény
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!