Oscar iPad-reklám

Újabb iPad-reklám érkezett az Oscar-átadó alkalmából

#HÍREK
2015. 02. 23.
Itthoni idő szerint hajnalban adták át az idei Oscar-díjakat, és a Grammy-díjátadóhoz hasonlóan az Apple ismét készült egy reklámmal, melyben ezúttal – talán nem meglepő módon – az iPad Air 2 videós képességeire hívják fel a figyelmet, illetve arra, hogy hogyan lehet a segítségünkre a táblagép, ha filmet forgatunk.

Az egyperces reklámfilmben a Los Angeles County High School for the Arts művészeti középiskola diákjait láthatjuk, akiknek az a feladata, hogy iPaddel forgassanak filmet. A videóban három rendező, Juliet Chin, Minu Jun és Chester Milton filmjeinek forgatását láthatjuk. Az eszközöket az Apple biztosította számukra az oktatást támogató programjuk keretében. A cég weboldalán az alábbiakat írják:

Az iPad a tökéletes eszköz a független filmesek számára. Segít nekik vágyaik megvalósításában és még jobban elmerülni a munkában, amivel kapcsolatban annyira szenvedélyesek. Nézd meg, hogyan támaszkodtak a Los Angeles County High School for the Arts diákjai az iPad sokoldalúságára és képességeire filmjeik megírásában, megtervezésében, felvételében, zenei aláfestésében és vágásában. Mindezt csupán néhány nap alatt.

A diákok, amikor megtudták, hogy a reklámot az Oscar-díjátadón mutatják be. | Kép: Apple
A diákok, amikor megtudták, hogy a reklámot az Oscar-díjátadón mutatják be. | Kép: Apple

Juliet Chin filmje egy fiatal, többnemzetiségű nő történetét meséli el, akinek a táncon keresztül sikerül elfogadnia önmagát. Filmjét saját személyes tapasztalatai inspirálták, hiszen mint egy külön videóban elmondja, édesanyja ír édesapja pedig kínai. A film nagy hangsúlyt fektet a külön hozzá készült zenére, hiszen a bemutatott tánc koreográfiája ezen alapul.

Minu Jun kísérleti filmje a bevándorló családok életét mutatja be, illetve azt, hogy milyen hatással van rájuk, kommunikációjukra és emberi kapcsolataikra az amerikai kultúra. Jun filmjében nagy szerepet kap első generációs bevándorló anyjával, és második generációs bevándorló testvérével való kapcsolata. Csapata olyan jelmezeket tervezett, melyek a szereplők félelmeit és bizonytalanságait jelképezik.

Kép forrása: Apple
Kép forrása: Apple

Chester Milton filmje a repülőgépmodellek iránti rajongásról szól, és egy barátja inspirálta, akinek a hobbija idővel az egész életét megváltoztató tényezővé vált. A felvételekhez több különböző kiegészítő használatára is szükség volt a svenkelésekhez, és természetesen egy távirányítható repülőmodellt is felhasználtak a forgatáshoz.

Érdekesség még, hogy az Apple az egész reklámot – a Grammy-díjátadón bemutatott videóhoz hasonlóan – iPad Air 2-kön vette fel, a háttérben pedig Martin Scorsese beszédét hallhatjuk, amit a NYU Tisch School művészeti egyetem 2014-es diplomaosztó ünnepségén mondott el. Az Apple ezen kívül szokás szerint létrehozott egy weboldalt is a reklámhoz, melyben további információkat tudhatunk meg a szereplők háttértörténeteiről, illetve egy külön App Store-oldalon összegyűjtöttek 43 iPad-alkalmazást, amik videózásban és filmkészítésben lehetnek a segítségünkre.

Oscar iPad-reklám appok

Forrás: Mashable via MacRumors. Képek: Apple.