imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Megérkezett: MacBook Pro 2018!

Erősebb, mint valaha!

Valós, fizikai termékkel rukkolhat elő a Spotify


Hogy mi lesz az, az egyelőre teljesen bizonytalan, de valószínűleg nem tévedünk nagyot, ha valamiféle zenelejátszóra számítunk. Minderről egy túl beszédesre vett álláshirdetésből értesültünk.

Többször elgondolkodtam már azon, hogy vajon a nagyobb cégek hogyan keresnek munkaerőt a titkos projektjeikhez. Nyilván a feladatok egy részét meg lehet oldani házon belüli átcsoportosításokkal, kinevezésekkel, de néha előfordulhat, hogy muszáj valakit kívülről bevonni. A leendő alkalmazott meg nyilván tudni szeretné, hogy mi lesz a feladatköre, szóval túlságosan talán nem lehet titkolózni. Gondoljuk csak arra, amikor az Apple autós részlegét Elon Musk nyílt titoknak nevezte, mondván:

Elég nehéz titokban tartani valamit, ha több ezer mérnököt veszel fel, akik ezzel foglalkoznak.

Úgy tűnik, a Spotify nem spirázta túl a kérdést, fogta magát, és egész egyszerűen teljesen nyíltan kitett három álláshirdetést, amikben akkora nagy ormótlan spoiler van a cég jövőbeli terveivel kapcsolatban, hogy majd kilóg az internetből. Konkrétan projektmenedzsert, senior projektmenedzsert és egy operatív vezetőt keresnek a Hardware Production & Engineering részleghez. Ebből rögtön ki is derült, hogy már külön osztály foglalkozik az üggyel.

És ha ennyiből még nem lett volna elég világos, biztos ami biztos, a hirdetés szövegében is egyértelműsítenek:

A Spotify hamarosan megalkotja első fizikai termékeit. Az ehhez szükséges operatív szervezetek, mint amilyen a gyártás, az ellátási lánc, az értékesítés és a marketing kialakítása folyamatban van.

Mostantól tehát egészen biztosak lehetünk abban, amit sokan már eddig is sejteni véltek: a Spotify hardvergyártóvá akar avanzsálni. A kérdés már csak az, hogy mikor és milyen termékkel. Ezzel kapcsolatban egy korábbi álláshirdetésben annyit lehetett olvasni, hogy a svédek valamilyen “kategóriateremtő” eszközzel szeretnének előrukkolni, mint amilyen a Pebble Watch, az Amazon Echo vagy Snapchat-féle Spectacles.

A Snapchat-féle Spectacles.

Hogy ez mit jelent, arról természetesen fogalmunk sincs. Minden bizonnyal valami nagyon egyediben gondolkodnak, amit a felhasználók egyértelműen velük fognak majd azonosítani, ha meglátják. Pont nincs a polcon a Kategóriateremtés I-VII. című sorozat, így nem tudom biztosan, hogy egy otthoni okoshangszóró beleférhet-e még a fogalomba, mindenesetre szerintem ez tűnik a legvalószínűbb iránynak. Kérdés, hogy mennyire lehet még labdába rúgni ezen a piacon…

Forrás: The Verge

Legutóbb a Spotify kulisszái mögé tekintettünk be. Tudtad például, hogy a legtöbb lejátszási lista mögött egy zeneértő random idegen áll, akinek az a főállása, hogy heti többezer számot meghallgasson?

0% THM

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!