imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Rendeld elő már most az iPhone X-et!

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Vége a sorban állásnak az Apple-termékek rajtján?


Mára megszokottá vált, hogy egy-egy új Apple-termék rajtján, vagyis az első napon amikor megvásárolható az újdonság, hatalmas sorok alakulnak ki világszerte az Apple Store-ok előtt. Noha ezek a médiavisszhang miatt sokszor előnyösek lehetnek az Apple számára, a vásárlók szempontjából nem biztos, hogy felhőtlen öröm a sorban állás.

Ha valaki veterán sorbaálló, vagyis az elmúlt években többször is táborozott egy Apple Store előtt mondjuk a legújabb iPhone rajtján, akkor megfigyelhette, hogy a sor összetétele igencsak megváltozott: a világ minden tájáról érkező Apple-fanok társaságában kedélyesen átbeszélgetett éjszakák helyett „bérsorbaállókkal” kell küzdeni a helyekért, akik sokszor azt sem tudják, mi fán terem a legújabb készülék, csak megrendelésre vásárolnak belőle, hogy aztán a megbízóik busás haszonnal továbbadják az eszközöket olyan piacokon, ahol hivatalosan még nem kapható.

A hivatalos rajt előtt árusított iPhone 6-ok Kínában. | Kép forrása: NBC News
A hivatalos rajt előtt árusított iPhone 6-ok Kínában. | Kép forrása: NBC News

Ezt a jelenséget jómagam is tapasztaltam, és egyre nagyobb méreteket kezdett ölteni az évek során. És bármennyire is hatásos a médiafigyelem, az utóbbi időben már ez is inkább káros volt, pontosan a fentebb vázolt okokból – hiszen már nem boldog Apple-fanokat, hanem lelkesedés nélküli, megrendelésre „dolgozó” embereket mutogattak a tévék. Akik ráadásul elhalászták a készletet a valódi rajongók elől. Ezt elégelhette meg Angela Ahrendts, a Burberry-től leigazolt, Apple Store-okért felelős alelnök is. Ahrendts ugyanis egy jegyzetben hívja fel a boltokban dolgozó eladók figyelmét, hogy mostantól – az Apple Watch és az új MacBook rajtjától számítva – megváltozik az eddig megszokott rend:

A sorban állás napjainak vége van az ügyfeleink számára. Az Apple Store app és az online boltunk sokkal egyszerűbbé teszi az Apple Watch és az új MacBook megvásárlását. Az ügyfelek pedig pontosan tudják hogy mikor és hova érkezik meg a termékük. Ez jelentős változás a gondolkodásmódunkban, és szükségünk van a ti segítségetekre a megvalósításához. Mondjátok el az ügyfeleiteknek, hogy több az online elérhető mennyiség, és mutassátok meg, milyen könnyű leadni egy rendelést. Megkönnyítitek a helyzetüket.

iPhone 6-sor Londonban | Kép forrása: RocketNews24
iPhone 6-sor Londonban | Kép forrása: RocketNews24

A fenti újítás egybevág azokkal az értesülésekkel, miszerint az Apple Watch készletek meglehetősen limitáltak lesznek az április 24-i rajtnál, és bolti készlet gyakorlatilag nem is áll majd rendelkezésre az utcáról csak úgy besétáló potenciális vásárlóknak. Vagyis mindenképp az előrendelést ajánlják április 10-től. Az új „Reserve and Pickup” névre keresztelt rendszer pedig elég komoly szigorításokat is tartalmazni fog a MacRumors értesülései szerint.

Először is, várhatóan egy ember csak egy órát vehet majd – az iPhone-oknál megszokott két darabos limittől eltérően. Ezenkívül a bolti átvételhez szükséges majd egy fényképes személyazonosító igazolvány is, hogy valóban csak a megrendelőnek személyesen adják oda a terméket. Továbbá az Apple megpróbálja kiszúrni a „félrevezető és hamis” rendeléseket (vagyis az újraértékesítés céljából történő vásárlást), és fenntartja a jogot az ilyen megrendelések törlésére. Ha pedig nem érünk oda a megadott időpontban a helyi Apple Store-ba szintén pórul járunk: a rendelésünket automatikusan törlik, a várva-várt Apple Watch-unk pedig szabad készletre – illetve egy másik szerencsés megrendelő kezébe – kerül. Persze ezeket az információkat hivatalosan nem erősítette meg az Apple, úgyhogy bármi változhat még az elkövetkező napokban.

Forrás: Business Insider. Borítókép: KUNC.

JBL Pulse 3
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!