imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

iPhone 8

Itt találsz mindent az iPhone 8-ról

Apple Car

Vége az Apple Car pletykáknak?


Elcsíptek egy hivatalos levelezést az Apple és az Amerikai Közlekedésbiztonsági Hivatal között, amiből kiderül, hogy Cupertino valószínűleg tényleg önvezető szoftveren dolgozik.

Az Apple Car a cég egyik legmisztikusabb projektje. Éppen ezért gyakori téma volt a pletykálkodók között is: felmerült már a tényleges, fizikai formában is létező autótól kezdve a pusztán önvezető szoftverig minden lehetőség. Az utóbbi időben beszálltak a nagyágyú jósok is, így egyre biztosabbnak tűnt, ha lesz valami a Project Titanből az egyelőre csak szoftver lesz.

Apple Car
Egyelőre elfelejthetjük a fizikailag is létező Apple Cart :(

A VentureBeat által fogott múlt heti levelezés is ezt erősíti meg, mostmár lehet nagyobb tételben fogadni. Az ominózus beszélgetés az Apple és a U.S. National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) között zajlott, ez utóbbi gyakorlatilag az amerikai közlekedésbiztonsági szerv. Az iratok alapján az Apple arra kéri a hatóságot, hogy kicsit gondolják át a The Fixing America’s Surface Transportation (FAST Act) szabályozást.

Ennek értelmében a már piacon jelenlévő, nagyobb autógyártóknak nem kell könyörögnie az önvezető autók teszteléséért mindenféle járműbiztonsági mentességért. Viszont az új belépőknek, amilyen a Google, és feltehetőleg az Apple is lesz, ezt külön kérvényeznie kell. A bizalom erősítése érdekében Steve Kenner, az Apple termékintegrációjáért felelős igazgatója, és a levél szerzője biztosítja a hatóságot arról, hogy nem ma kezdték az iparágat, a szoftvereik csúcsminőségűek:

Az Apple a gépi tanulás technológiájának segítségével okosabbá, intuitívabbá és személyesebbé teszi termékeit. A cég rengeteg erőforrást fektet a gépi tanulás, és az automatizáció területébe. Izgatottak vagyunk ezek felhasználási lehetőségeivel kapcsolatban, elsősorban a közlekedésben.

Apple Car

Éppen emiatt szerintük egyenlő bánásmód illetné a már ismert, és az újonnan érkező gyártókat, ezzel is maximalizálva a technológia biztonságát. Erre ki is terveltek egy lehetséges együttműködési stratégiát, amivel az iparági szereplők segíthetnék egymást. Szerintük, ha az önvezető szoftverek megosztanák egymással a necces helyzetekben, balesetekben szerzett tapasztalataikat közösen tanulhatnának, így a kollektív tudás birtokában szuperbiztonságosak lehetnének. Ha kicsit rosszmájúbb akarnék lenni, ez a módszer azért is jó lenne az Apple-nek, mert hamar pótolná a pár év lemaradását, de induljunk ki abból, hogy csak a biztonság az első számukra.

Nem nagy logikai ugrás az egész levelezésből arra következtetni, hogy az Apple mielőbb szeretne beszállni a piacra. Persze az is lehetséges, hogy csak a rivális Google számára lobbiztak (nem).

Tim Cook

Zárszónak álljanak itt Steve Kenner befejező sorai:

Az Apple várja az együttműködést az NHTSA-val, és más érdekeltekkel, hogy a közös előnyökből gazdagodva biztonságos, felelős, és gyorsan növekvő iparággá formálják az automatizált járművek piacát.

Ha valaki a teljes (angol nyelvű) levelet szeretné elolvasni itt teheti meg.

Forrás: 9to5mac és VentureBeat

iPhone SE akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!