imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Szuper tablet, szuper áron

Már elérhető az új, 2018-as iPad!

Véget ér a YouTube-diszkó korszaka


Te is elsősorban zenelejátszónak használod a videómegosztót? Van egy rossz hírünk: a YouTube megelégelte, hogy ingyenes streamingszolgáltatónak használják, úgyhogy hamarosan bekeményít. Jön a reklámapokalipszis, itt az ideje előfizetni valamelyik szolgáltatóra.

Minden valamirevaló házibuli elhagyhatatlan kelléke a YouTube, a szegény ember Spotify-ja, az ingyen zenehallgatás ragyogó csillaga, a kifogyhatatlan hülyezene tár. Most képzeljétek el a helyzetet pár üveg málnaszörp elfogyasztása után, felfokozott hangulatban a szőnyeget felcsavarva megy a dánsz, épp jönne a Csókkirály dropja, erre egy kellemes női hang lekeveri a zenét és elkezd a hüvelygomba kenőcsökről beszélni. Nem mondom, láttam már olyan részeg embert, akinek lelki békéjét ennyivel nem lehet megborítani, de azért a többség számára elég partygyilkos élmény tud lenni egy ilyen.

Na, pont ez lenne a YouTube célja legújabb intézkedésükkel. A YouTube és a tartalomkészítők a reklámokból élnek. Nincs is ezzel baj, cserébe szolgáltatnak egy csomó izgalmas videót, zenét, miegymást. Van is ennek egy jól bevált, társadalmilag relatíve elfogadott módja: a videó elején elindul a hirdetés, vársz pár másodpercet majd, ha nem keltette fel érdeklődésed, átugrod és nézed tovább a videót, zenét, akármit. Amit ilyenformán zavartalanul be is tudsz fejezni (jó, a hosszabb videókban néha közben is van reklám, de még ezzel is együtt lehet érni).

Na most a YouTube olvasatában ez egyet jelent a szabadrablással. Úgy tűnik, megelégelték, hogy az ingyenes zenehallgatás Mekkájaként tekintsenek rájuk, amikor mint ismeretes, ebből akár pénzt is lehetne keresni. Egyszer már egyébként próbálkoztak ezzel a YouTube Red formájában, inkább kevesebb, mint több sikerrel. Most állítólag újra nekifutnának.

Ahhoz, hogy tudják pörgetni az előfizetőszámot, elég radikális módszert választottak: addig szívják az ingyenélők vérét a reklámokkal, amíg azok át nem állnak a fizetős szolgáltatásra. Mindezt, ha nem is ilyen radikálisan, de azért keményebb hangvételben maga a Lyor Cohen, a YouTube globális zenei vezetője mondta egy interjúban:

Annak a specifikus felhasználói csoportnak, akik úgy használják a YouTube-ot, mint egy fizetős streamingszolgáltatást – és a járulékos előnyöket is élvezik – a jövőben több hirdetést és promóciós tartalmat fogunk megjeleníteni, fizetős szolgáltatásunk irányába terelve ezzel őket. Nem leszel boldog, amikor a Stairway to Heavenre jammelgetés után közvetlenül egy reklám fog felugrani.

Ezen felül még olyan barátságos szószerkezetek is használt, mint „a felhasználók frusztrálása“ és a „fizetőképes userek kifüstölése (smoke out)“. Hogy mennyire szimpatikus ez az üzleti stratégia, azt mindenki döntse el maga….

Forrás: MacRumors

De nézzük a jó dolgokat: elérhető a Dark Mode az iOS-es apphoz. És fizetni sem kell érte. Még.

Erre vártál!

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!