imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Rendeld elő már most az iPhone X-et!

Vesztegetéssel próbálja meg biztosítani az iPhone 8 sikerét az Apple


Szerencsére nem az elítélendő fajta megoldással próbálkozik. Egyszerűen csak arról lehet szó, hogy Cupertinóban is ráéreztek, az 1 000 dolcsis kezdőár kicsit erős lesz így magában, így “ingyenes” iCloud és Apple Music csomagokkal próbálják meggyőzni az ügyfeleket, hogy “hidd el, megéri az”.

Múlt héten számoltunk be arról, hogy várhatóan egy fokkal reálisabb lesz az iPhone 8 árazása, mint ahogy azt sokan korábban tudni vélték. Ettől függetlenül továbbra ez lesz minden idők legdrágább iPhone-ja, de úgy néz ki, a kezdőár megáll majd 1 000 dollár környékén, ami itthon olyan 350 ezer forintot fog jelenteni, köszönhetően az ÁFA, Artisjus és árfolyamkockázat kombinációnak.

Márpedig ez még mindig nagyon sok pénz, még akkor is, ha az iPhone 8 tényleg baromi jó telefonnak ígérkezik majd. A Barclays elemzőcég úgy véli, hogy az Apple is tisztában van vele: egy ilyen árcímkére már az “automatikusan új iPhone-t vásárlók” táborának egy része is szívhatja a fogát, így szerintük a cég megpróbál majd enyhíteni a hűséges vásárlók fájdalmán.

A Barclays úgy spekulál, hogy mi sem lehetne jobb megoldás erre, mint az, ha az Apple “ingyen” adna a készülékek mellé egy adott időtartamig érvényes Apple Music előfizetést és/vagy extra iCloud Drive tárhelyet. Első hallásra van is ráció a dologban. Igazából szinte semmibe nem kerülne az Apple-nek pár hónap ingyen Apple Music előfizetést adni, és feltehetőleg az iCloud tárhely sem jelentene túlzott többletköltséget a cégnek. Eléggé win-win lehetne a szituáció, főleg, hogy így még több emberhez juttathatnák el a szolgáltatásaikat, akik jó esetben a promóciós időszak után is előfizetők maradnak.

Ennek ellenére szerintem a Barclays nem vesz figyelembe egy nagyon fontos tényezőt:

az emberek így is, úgy is megveszik majd az iPhone 8-at, az Apple-nek nincs szüksége semmiféle “megvesztegetési taktikákra”.

Nem egy piackutatás kimutatta már, hogy az Apple felhasználók márkahűsége rendkívül erős. Legutóbb például a Fluent kérdezett meg 2 000 amerikai okostelefon-tulajdonost telefonvásárlási szándékaikról. A kutatás tanulsága alapján mindössze a jelenlegi Apple felhasználók 5%-a tervez Samsungra váltani. A megkérdezettek 79%-a elmondásuk alapján a jövőben is Apple készüléket fog vásárolni. Ez a szám különösen annak fényében magas, hogy a márkahűség Androidos átlaga csak 31% volt a felmérést végző cég szerint. A mezőny élén a Samsung állt 63%-kal, ami azért még mindig elég messze van a 79%-tól.

Szó mi szó, a Barclays elemzői sosem voltak azok az optimista fajták. Pár hónappal ezelőtt például még úgy vélték, hogy a szeptember csak csalódással, könnyekkel és álmatlan éjszakákkal lesz majd teli, hiszen az iPhone 8 nem teljesíti be a hozzá fűzött reményeket. Ezt elsősorban azokra az akkor még friss értesülésekre alapozzák, hogy az Apple mind a vezeték nélküli töltéssel, mind a Touch ID körüli fejlesztésekkel gondban van egyelőre, így nem is biztos, hogy időben készen lesznek.

Ehhez képest most nagyon úgy néz ki, hogy mégis minden rendben lesz a rajtra, kár volt vészmadárkodni. Nem tűnik túl valószínűnek, hogy iCloud és Apple Music csomagok osztogatására szorulna az Apple. Le merem fogadni, hogy körülbelül 25 másodpercig fog tartani, mire elfogynak majd a készletek szeptemberben, ezer dollár ide vagy oda.

Ettől függetlenül nem lenne példa nélküli egy hasonló promóció Cupertino részéről. Az általunk is tesztelt BeatsX fülhallgató mellé például járt a 3 hónapos ingyen Apple Music kupon a dobozba. Továbbá ne felejtsük el az iPhone 5s-t sem, aminek megvásárlását anno ingyenes iWork csomaggal jutalmazta az Apple (akkor még fizetős volt).

Forrás: 9to5mac 1, 2

Ha kedvezményekre és promóciókra vágsz, akkor jobb helyen nem is járhatnál. November 4-ig (vagy a készlet erejéig) tart az idei Back to School akció, illetve szinte minden termékcsaládban találhatsz akciós modelleket, legyen szó iPadról, iPhone-ról vagy Apple Watch-ról.

iPhone 7 / 7 Plus Akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!