Facebook Reactions

Világszerte megérkeztek az új Facebook-gombok

#HÍREK
2016. 02. 24.
Egy ideje már lehet tudni, hogy a Facebook a Like/Tetszik gomb bevezetése óta eltelt idő legnagyobb újításával készül: érkeznek az egyéb reakciók, amikkel mások bejegyzéseire reagálhatunk. Összesen hatan vannak a korábban jól bevált felfelé mutató hüvelykujjal együtt: tetszik, imádom, vicces, hűha, szomorú és dühítő.

A Facebook a ma kiadott közleményében bejelentette, hogy elérkezett a nagy nap, és mától világszerte folyamatosan jelennek meg az új reakciók a felhasználók számára, a teljes váltás pedig néhány napon belül lezajlik. Néhány egyébként már tavaly is találkozhattak az újdonsággal, ugyanis így tesztelte a Facebook az újdonságot. Tapasztalataink alapján – vagyis az irodában lebonyolított gyors nem reprezentatív felmérés szerint – most a felhasználók kb. 80%-ánál már működnek a reakciók. A Facebook így írt erről a kiadott sajtóközleményben:

Az emberek minden nap meglátogatják a Facebookot, hogy felfedezzék mi minden történik a világban, mindenfélét megosszanak, legyenek ezek örömteli, szomorú, vicces vagy gondolatébresztő események. A hírfolyam a barátaink és családunk bejegyzéseinek központi gyűjtőhelye, valamint itt látható mindaz ami érdekel, és itt zajlik a beszélgetés a számunkra fontos emberekkel. Az emberek azt szerették volna, ha több módon is kifejezhetnék a reakciójukat a hírfolyamban megjelenő tartalmakkal kapcsolatban. Ezért ma a Tetszik gomb kiterjesztéseként útjára indítjuk a Reakciókat, így gyorsan és könnyen több különböző módon is kifejezheted a véleményedet egy bejegyzéssel kapcsolatban.

Facebook Reactions

Ha valakinél már aktív a funkció, akkor az asztali böngészőben úgy csalogathatja elő, ha egy kis ideig rajta tartja az egérmutatót a Tetszik gombon, mobilon pedig hosszan kell nyomva tartanunk ugyanezt a gombot. Ekkor felugranak az új lehetőségek, és kiválaszthatjuk a számunkra legmegfelelőbbet. A bejegyzések alatt az összes interakció számát láthatjuk, ezt megnyomva pedig az egyes reakciókra lebontott számot kapjuk meg. A Facebook azt is elmondta, hogy a céges oldalak esetében egyelőre nem változtat semmin az újdonság az eléréssel kapcsolatban, vagyis minden reakció gyakorlatilag Like-nak számít. Valószínűleg a hirdetők kedvében akartak járni azzal is, hogy nincs Dislike/Nem tetszik gomb.