imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

iPhone 8

Itt találsz mindent az iPhone 8-ról

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Virágba borította a londoni Selfridgest az Apple


A díjnyertes tévés reklámjai mellett az Apple mindig is híres volt a kreatív kirakati berendezésekről: gondoljunk csak például a léggömbbel lebegő MacBook Airre, vagy a varázslatosan kinyíló és becsukódó Smart Cover tokokra, szintén Londonban.

Mi történik akkor, ha keresztezzük ez a kreativitást az Apple Watch fejlesztése során tapasztalt hihetetlen részletességgel és perfekcionizmussal? Elképesztő kirakati installációkat kapunk. Pont olyanokat, amiket most leplezett le közösen az Apple és a londoni Selfridges áruház, ahol mind a 24 ikonikus kirakat virágba borult – hasonlóan az Apple Watch egyik számlapjához.

A számlapon láthatókkal megegyező virágokat különböző méretekben – 20 cm-től kezdve 1,8 méterig – készítették el, a kirakatokban pedig mindhárom modellt, vagyis az Apple Watch Sportot, az Apple Watch-ot és az Apple Watch Editiont is megtalálhatjuk. A legújabb bemutatók két korábbi hasonlót követnek, melyek „Butterflies” és „Chromosphere” névre hallgattak (a hasonló számlapokra utalva), és szintén a Selfridgest díszítették.

A „Butterflies” és a „Cosmosphere” kirakatok. | Kép forrása: Wallpaper
A „Butterflies” és a „Chromosphere” kirakatok.

A virágos számlaphoz különböző növényeket fotóztak stop-motion technikával, egy-egy ilyenhez akár 24 ezer képkocára és 285 órára is szükség volt. A kirakatokban mind a nyolc variációt láthatjuk, melyeket művészek állítottak össze és festettek ki kézzel, hasonló precizitással, mint az Apple Watch-on található társaik esetében.

Összesen 24 nagy, 50 közepes, 5525(!) kicsi, és 240 kicsit nagyobb virág van a kirakatokban, a különböző méretekhez pedig különböző technológiákat használtak. A közepes és nagyobb virágok például műgyantából készültek, kisebb társaik, valamint a nagyokon látható apróbb részletekhez pedig 3D-nyomtatót használtak. Paul Deneve, az Yves Saint Laurent korábbi vezérigazgatója, aki jelenleg az Apple különleges projektjeiért felelős alelnöke, így nyilatkozott a kirakatokról a Wallpapernek:

Nagyon izgatottak vagyunk, hogy az Apple Watch számlapján látható virágok ilyen gyönyörű dizájnt inspiráltak, és hogy láthatjuk ezt életre kelni ezekben a lenyűgöző installációkban, a Selfridges mind a 24 nagy múltú kirakatában.

Apple-kirakat, Selfridges
A londoni Selfridges a világ egyik legizgalmasabb és legismertebb üzletháza, történelmi öröksége pedig meghatározza a trendeket a stílusban, sportban, technológiában és popkultúrában – jól illeszkedik tehát az Apple Watch bemutatásához.

Ez az első alkalom, hogy mind a 24 helyen ugyanazt a terméket mutatják be amióta 1909-ben megjelentek a Selfridges kirakatai. Ez volt az egyik első üzletház a világon, ahol az installációk történeteket mesélnek el, a cég pedig rendszerint művészekkel működik együtt a berendezésükhöz. Linda Hewson, a Selfridges kreatív igazgatója hozzátette:

Az Apple-lel való együttműködés egy ilyen átfogó kreatív projektben jól illeszkedik abba a régóta megalapozott hagyományunkba, hogy egyedi látásmóddal rendelkező kiváló dizájnereket hívunk meg üzleteink kirakatainak kialakítására.

Íme néhány további kép az installációkról és a virágokról:

Az Apple a londoni Selfridges mind a 24 kirakatába az Apple Watch virágos számlapja által ihletett installációkat készített.
Az Apple a londoni Selfridges mind a 24 kirakatába az Apple Watch virágos számlapja által ihletett installációkat készített.
Apple-kirakat, Selfridges
Az ablakokban mind a nyolc virág megjelenik, melyeket kézzel festettek ki, a kialakításuk pedig ugyanannyira fáradságos és aprólékos munka volt, mint az Apple Watch számlapjához levezényelt fotózás.
Apple-kirakat, Selfridges
Minden virágot először kézzel készítettek el, majd ezek alapján öntőformákat hoztak létre, melyek segítségével műanyagból létrehozták a szirmokat. A képen a fás bazsarózsa (Paeonia suffruticosa) 3D-modellje látható.
Apple-kirakat, Selfridges
Az elképesztően részletes porzókhoz is kézzel készültek az öntőformák, majd műgyantából öntötték ki őket a nagyobb virágokhoz. A képen az elkészült észak-amerikai golgotavirág (Passiflora incarnata) porzói láthatók.
Apple-kirakat, Selfridges
A kisebb virágokhoz először 3D-szkennerrel digitalizálták a nagyokat, majd 3D-nyomtatóval nyomtatták ki őket. Végül kézzel festették őket, és rájuk kerültek a finom pelyhek, mielőtt összeállították belőlük a komplex diorámát. A képen a kész Stylophorum diphyllum szirmai láthatók.

Forrás: Wallpaper via 9to5Mac. Képek és borítókép: Wallpaper.

MacBook Air és Apple TV akció
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!