imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A Lightning csatlakozó olyan mint a köldököd

Így tisztíthatod meg

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

WWDC 15: Bemutatkozott az Apple Music


Az új OS X El Capitan, az iOS 9, és a watchOS 2 bemutatása után tegnap ismét Tim Cook lépett fel a színpadra, hogy egy utolsó nagy dobást mutasson be a Steve Jobs védjegyévé vált „One more thing…” felütéssel. Ez lett az Apple Music zenei szolgáltatáscsomag.

Az Apple Music tulajdonképpen három részből áll: az első egy Spotifyhoz hasonló online streaming-szolgáltatás, a második a Beats 1 online rádió, a harmadik pedig a Connect nevű zenével kapcsolatos közösségi szolgáltatás. Tim Cook így vezette fel a bejelentést a színpadon:

Nagyon régóta vagyunk kapcsolatban a zenével itt az Apple-nél. A zene változásokban gazdag történelemmel rendelkezik – ennek egy részében mi is szerepet játszottunk.

Itt természetesen az iTunes Store megjelenésére gondolt, és arra a hatásra, amit ez gyakorolt a zeneiparra: széles körben elterjedt az internetes zenevásárlás. Az idők azonban változnak, és egyre többen hallgatnak zenét előfizetéses rendszerben, vagyis havi fix összegért gyakorlatilag korlátlan mennyiségű dalt. Erre a trendre reagál az Apple az Apple Music szolgáltatással.

Apple Music

Ennek segítségével gyakorlatilag az egész iTunes katalógust elérhetjük majd – 30 millió zeneszámról volt szó –, bárhonnan, bármelyik eszközünkről. Itt érdemes megjegyezni, hogy megtört a jég, ugyanis Androidon is hallgathatjuk majd az Apple Musicot. Ami a cég szerint megkülönbözteti az ő megoldásukat a konkurenciától az az, hogy nem egy algoritmus dobálja majd össze a zenei ízlésünknek megfelelő lejátszási listákat, hanem egy egész csapat zenei szakértő válogatja majd ki az összeillő számokat – kíváncsiak vagyunk, a gyakorlatban ez mennyire lesz észrevehető. Ha új zenéket akarunk megismerni, elég csak a „For You” részlegbe látogatnunk, és a korábbi zenehallgatási szokásaink alapján új albumokat, mixeket és lejátszási listákat ajánl majd az Apple Music.

Természetesen Siri is integrálva lesz, vagyis megkérhetjük, hogy játssza le 1986 legjobb zenéit, vagy mutassa meg, mi volt a toplisták első helyezettje 2002 januárjában. Persze, mivel magyarul sajnos továbbra sem fog tudni az Apple digitális asszisztense, a korábban meglévő nyelvekre kell hagyatkoznunk.

Apple Music

Az Apple Music június 30-án indul világszerte 100 országban. Hogy mely országokról van pontosan szó, arról sajnos nem beszéltek, de a mennyiség alapján szerencsére viszonylag jó esélyekkel indulunk Magyarországon is. Három hónapon át teljesen ingyen próbálhatjuk majd ki az új szolgáltatást, utána az Egyesült Államokban 9,99 dolláros havidíjért (14,99 dollár családi csomagban Family Sharinggel) használhatjuk tovább – ez megegyezik a Spofity helyi árazásával. Az európai árakról egyelőre nincsenek információk. Elképzelhető, hogy még nem sikerült megegyezni a zenekiadókkal, ami azt is jelentheti – picit reménykedünk –, hogy a Spofityhoz hasonlóan országonként változó árazást vezet be az Apple.

És hogy mit kapunk az előfizetési díjért cserébe? Természetesen korlátlanul hallgathatunk zenét, hallgathatjuk a Beats 1 és egyéb rádióadókat (korlátlan számléptetéssel az utóbbiak esetében), elmenthetjük és lejátszhatjuk a Connect szolgáltatáson keresztül az előadók által megosztott különböző tartalmakat, használhatjuk a személyre szabott ajánlatokat, betehetjük a zenéket az iTunes könyvtárunkba, és offline hallgatásra is lementhetjük a kedvenc számainkat.

Apple Music

A fentiekből kiderül, hogy jelentősen átalakul az eddig iTunes Radio néven ismert online rádióadás is. Egyrészt megmaradnak a korábban – az USA-ban – megismert tematikus csatornák, azzal a különbséggel, hogy az algoritmusok helyett mostantól hús-vér DJ-k válogatják össze a kínálatot. Az előfizetők korlátlanul léptethetnek számokat, de a rádióadókat természetesen ingyenesen is hallgathatjuk majd, ebben az esetben viszont nem ugrálhatunk kedvünkre.

Ennél is nagyobb dobásnak ígérkezik a Beats 1 névre keresztelt online rádióadó, melyet az Apple nemes egyszerűséggel az első globális rádiónak nevez, mely a hét minden napján 0-24-ben sugároz – szintén több mint 100 országban, ingyen. Három nagyvárosban lesz stúdiójuk, mindegyiket egy ismert rádiós DJ vezeti majd. Los Angelesből Zane Lowe jelentkezik be, a zenék mellett interjúkkal és egyéb műsorokkal. New Yorkot Ebro Darden képviseli, míg London kiemelt műsorvezetője Julie Adenuga lesz. Tehát nem a megszokott „jönnek szép sorban a gép által összeválogatott számok” online rádióra kell gondolni a Beats 1 esetében, sokkal inkább egy valódi adóra. Ezek alapján nagyon úgy tűnik, hogy az Apple a BBC Radio 1 babérjaira tör.

Zane Lowe, Ebro Darden és Julie Adenuga
Zane Lowe, Ebro Darden és Julie Adenuga

Végül pedig ízelítőt kaptunk a Connect névre keresztelt zenei közösségi szolgáltatásból is. Itt a kedvenc előadóinkat követhetjük, akik különböző exkluzív tartalmakat oszthatnak meg a rajongóikkal – például kulisszák mögötti videókat, klipeket, dalszövegeket, fotókat, stb. A tartalmakat természetesen like-olhatjuk és meg is oszthatjuk őket a Twitteren, Facebookon, stb., valamint kommentelhetünk is – ezekre pedig közvetlenül válaszolhatnak is az előadók. Az Apple elképzelése alapján a Connect segítségével sokkal „személyesebb kapcsolatot alakíthatunk ki” az előadókkal és a zenével. Ez a kevésbé ismert zenészeknek is hasznos lehet, hiszen könnyedén építhetnek rajongótábort egy számukra ingyenes felületen. A Connect tartalmaihoz ingyenesen is hozzáférhetünk majd, egyes részeit azonban – például a reklámok nélküli videoklipeket – csak előfizetéssel tekinthetjük meg. Kíváncsiak vagyunk, hogy az új közösségi szolgáltatással sikerül-e elfeledtetni az iTunes Ping közel sem felhőtlen emlékét.

Az Apple Music tehát június 30-án érkezik majd, világszerte több mint 100 országba. A pontos hazai árazásról – illetve hogy itthon elérhető lesz-e a szolgáltatás – egyelőre nincsenek információk.

Forrás és képek: Apple.

Akár 100 000 Ft kedvezmény
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!