imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

A jövő megérkezett!

Rendeld elő már most az iPhone X-et!

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Zenekiadó lehet az Apple-ből?


Az iPod megjelenése óta szoros kapcsolat fűzi az Apple-t a zeneiparhoz, azonban arra még nem volt példa, hogy egy lemez elkészítésében kiadóként vegyen részt Cupertino. A jelek szerint ez rövidesen megváltozhat.

Ahogyan az okostelefonok, a hordozható zenelejátszók, a mobil fizetőeszközök, vagy az okosórák piacát, úgy a zenei szolgáltatások új generációját is évekkel az első termékek megjelenése után igyekszik bevenni az Apple, de ahogyan a példák hosszú sora is mutatja, ez cseppet sem jelenti azt, hogy kudarcot fog vallani.

A zeneipar egyike azon szegmenseknek, aminek piaci szereplői még mindig nem álltak át teljesen az internet által megváltoztatott felhasználói igényeket kielégítő szolgáltatásokra. Az úttörő streaming szolgáltatók azonban ma már elég széleskörben elérhetőek ahhoz, hogy komoly fenyegetést jelentsenek az online zeneáruházakra – így az iTunes Store-ra is.

Tény, hogy az Apple minden új szolgáltatását előnnyel indíthatja el, hiszen a márkanév értéke mellett az egyre szélesedő felhasználói bázis és az iPhone-ok népszerűsége is olyan kiváltságnak számít manapság, amihez foghatót csak azon kevés cég tud felmutatni, akik egyszerre hatalmasak és divatosak. Viszont ha az Apple le akarja hagyni a versenyben a zene streaming mostani sztárjait – Spotify, Deezer, R.dio –, alighanem a kezdeti előny mellett valami igazán egyedit is mutatnia kell majd, ahogyan ezt a többi piac meghódításánál is tette.

Az iTunes Festival sikere önmagában nem elég a zeneáruház forgalmának fenntartására.
Az iTunes Festival sikere önmagában nem elég a zeneáruház forgalmának fenntartására.

Ahogyan arra Josh Constine Tech Crunch-os cikke is rámutat, erre megoldást jelenthet, ha az Apple exkluzív hanganyagokkal jelentkezik, népszerű előadók olyan zenéivel, amiket máshol nem lehet meghallgatni – legalábbis más streaming szolgáltatóknál semmiképp.

Ez az irány újfent magyarázatot adna a tavalyi Beats-felvásárlásra, hiszen a sikeres fejhallgatók és a kevésbé népszerű Beats streaming szolgáltatás mellett Dr. Dre és Jimmy Iovine is a céghez kerültek – e két személy spekulatív értékére már akkor számos elemző felhívta a figyelmet.

Jimmy Iovine, Tim Cook, Dr. Dre, Eddy Cue | Forrás: Fortune.com
Jimmy Iovine, Tim Cook, Dr. Dre, Eddy Cue | Forrás: Fortune.com

Dr. Dre-nél alkalmasabb embert aligha találhattak volna arra, hogy produceri tapasztalataira támaszkodva beindítson egy házon belüli kiadót, Jimmy Iovine pedig a szórakoztató iparon belüli kapcsolatai miatt lehet kulcsfontosságú az exkluzív kiadványok megszervezése során.

Akárhogy is, az Apple Beats-es nagydobása még hátra van. Az Apple Pay, az Apple Watch, és a cég valószínűsíthető televíziós tervei mellé abszolút illeszkedne egy félig-meddig házon belül működő zenei kiadó létrehozása.

Fekete Péntek
Apple Inc. (AAPL)

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? ... - Klikk ide!