imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Nyílik az iSTYLE adventi naptára

Bomba jó karácsonyi ajánlatok az iSTYLE-tól!

4-6 héten belül jöhet a HomePod


A GBH elemzői szerint most februárban mindenképpen elő fog rukkolni végre az Apple a még nyár elején beígért HomePoddal. Friss jelentésüknek viszont nem ez volt a fő témája, hanem hogy mekkora ziccert hagyott ki az Apple ezzel a csúszással.

Lassan most már tényleg mindenórás terhes az Apple a HomePoddal, bármely pillanatban felbukkanhat a kínálatban. Nem is csoda, még a tavalyi WWDC-n, azaz több mint 7 hónapja mutatták be a terméket, épp ideje lenne a megjelenésnek most, hogy lassan már a következő WWDC-ről beszélünk. A GBH elemzői szerint még 4-6 hét azért hátravan, amivel valóban egy terhesség idejére, 9 hónapra tolódna az otthoni okoshangszóró megjelenése. És ez lehet, hogy baj.

Elsősorban nem nekünk, bár nyilván mi is nagyon kíváncsiak vagyunk az Apple első ilyen jellegű készülékére, hanem a vállalat számára. Egyszerűen túl sok ideje várnak a felhasználók. Belátható, az Apple azért jelentette be ennyire korán a HomePod érkezését, hogy kicsit meg tudja fogni az Amazonéknál már virágzó piacot, amibe ráadásul egyre több másik konkurens vállalat is belépett már. A bejelentéssel a hűséges Apple-tábornak azt tudták mondani, hogy:

Várj még, nem költsd el a pénzed okoshangszóróra máshol, hamarosan nekünk is lesz és azt jobban fogod szeretni.

Efelől nincs is kétségünk, viszont egy idő után még a sorbanálláshoz szokott Apple rajongók türelme is elfogyhat. Legalábbis a GBH elemzői szerint nem a legszerencsésebb, hogy ennyi ideig váratták a vásárlókat, hiszen:

  • lemaradtak a karácsonyi szezonról
  • az Amazon egyre jobban törtet tovább, és pont Karácsonykor elég agresszív akciósába kezdtek, amivel biztos sokak szívét meghódították – akár az Apple rovására is
  • a Google is folyamatosan tör fel. Ráadásul az épp zajló CES-re piszok sok pénzt elköltöttek marketingre, amit az otthoni okostermékeik promóciózására fordítanak elsősorban.

Ugyanakkor azt a GBH is hozzáteszi, hogy a HomePod másik ligában indul. Az Amazon igazán sikeres, 50 dolláros Echója nem konkurencia. Az elemzők szerint ügyes marketinggel, a jellemzően ragaszkodó felhasználótáborral és az erős specifikációkkal a HomePod egy piaci résre tapinthat rá, amivel az Apple még ennyi látszólagos késéssel is komoly versenytárs lehetne a piacon.

Mint tudjuk, az ilyen elemzői dátumjóslatokat érdemes fenntartásokkal kezelni, azért mégsem egy Kuóról van szó – nem lepődnénk meg azon sem, ha már holnap startolna a HomePod. Igaz, ez nem változtat a tényen, hogy az Apple már lecsúszta a karácsonyi időszakot, ami hagyományosan erős szokott lenni eladásokban.

Ettől függetlenül biztosak vagyunk benne, hogy így is bőven lesz kereslet az otthoni okoshangszóróra, legalábbis a felmérések idáig mind ezt mutatták. És ahogy írták is, a HomePod egy olyan űrt tölthet be, ahol még nincs igazán más versenyző. Innen nézve pedig már gyakorlatilag mindegy, hogy a télapó vagy a nyuszika hozza-e.

Forrás: 9to5mac

Talán nem mindenki tudja, de a HomePod fejlesztése még 2012-ben, két évvel az Amazon Echo megjelenése előtt megkezdődött belsős hobbiprojektként. Ja, és majdnem 1 méteres lett a végeredmény…

DJI Osmo Pocket

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!