imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Nyílik az iSTYLE adventi naptára

Bomba jó karácsonyi ajánlatok az iSTYLE-tól!

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

70 milliárd dollárt kerestek eddig az iOS fejlesztők


Friss számok érkeztek az Apple háza tájáról, ismét brutális növekedésen van túl az App Store. Ki mondta, hogy nem éri meg iOS-re fejleszteni?

There is an app for that – ezzel a szlogennel indult útjára 9 évvel ezelőtt az App Store, ami az Apple legfrissebb sajtóközleménye szerint több mint 70 milliárd dollárt hozott eddig a fejlesztők konyhájára. A 2016-os év óriási növekedést eredményezett, és soha nem tapasztalt felhasználói tömegeket vonzott be: gondoljunk csak a lassan egy éves Pokémon GO őrületre. Az óriási növekedés nem véletlen, hiszen a cupertinóiak mindent megtesznek annak érdekében, hogy az App Store-ban rejlő lehetőségeket minél jobban kiszélesítsék a fejlesztők számára.

Az elmúlt 12 hónap során több mint 70%-os növekedést ért el az App Store, beleértve az iOS-t, macOS-t, watchOS-t és tvOS-t egyaránt, illetve az iMessage-t is. November végén a cég még 2,2 millió alkalmazásról beszélt; most nem közöltek pontos számokat, de a közleményben kihangsúlyozták az Apple Pay és a különböző ajándékkártyák jelentőségét, illetve az iMessage matricaboltját is. Utóbbi nagy pénzmágnes lehet, nemrég én is beneveztem egy fizetős pakkra.

Az előfizetési modell szintúgy hozzájárul ahhoz, hogy egyre többet költünk appokra, egy év alatt 58%-ot nőtt az aktív előfizetők száma. Ebbe beletartoznak a különböző streaming szolgáltatások (Spotify, Apple Music, Netflix, stb.), a fitnesz és egyéb életstílus appok – az App Store összesen 25 kategóriában kínál alkalmazásokat. A mobiljátékok még mindig nagyon mennek, mint ahogy az egészség életmódot elősegítő és sportolásra alkalmas appok is.

Utóbbi szegmens 70%-ot nőtt tavalyhoz képest, míg a fotó és videó kategória közel 90%-et. Az Apple fejlesztői 155 ország felhasználóinak készítik az appjaikat; a Super Mario Runt pedig külön kiemelte az Apple, mint sikerterméket. Pénzügyileg nagy kasza volt, efelől eddig se volt kétségünk. Phil Schiller pedig a szokásos módon tette hozzá még a maga kis pár sorát, mint az Apple marketingért felelős alelnöke.

Az emberek mindenhol imádják az alkalmazásokat, és a vásárlóink rekordszámú letöltéseket produkálnak. Az, hogy a fejlesztők 70 milliárd dollárt kerestek az App Store-ban, egyszerűen elképesztő. Le vagyunk nyűgözve minden új és nagyszerű alkalmazás láttán, amit a fejlesztők kreálnak, és alig várjuk, hogy újra találkozhassunk velük a WWDC-n.

Forrás: Apple

DJI Osmo Pocket

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!