A Cambridge Analytica botrány után kapott hideget-meleget a Facebook, és bár az ügy vizsgálói (beleértve a szakújságírók krémjét) próbálnak úgy tenni, mintha ez a történet nem lett volna előre jósolható, a lufinak egyszer csak pukkannia kellett. Persze teljesen véletlenül Tim Cook is jól beszólt a Facebooknak (szerintem annyira azért nem jogosan), Mark Zuckerberg pedig rámutatott, hogy könnyen beszél az aki csak a gazdagok (értsd olyan országok, ahol természetes az iPhone és az okosóra látványa) adatait óvja.
Azokat sem teljesen, hiszen míg egy európai Apple-vásárló adatai teljesen védve vannak, addig Kínában ez már nem mondható el a helyi szabályozások miatt. És pontosan ez a kérdéskör teszi értelmetlenné August Mueller (blogger) felvetését, aki szerint mennyire jó lenne ez a világ, ha az Apple előrukkolna egy Facebook-szerű platformmal. Ahol az adataidra vigyáznak, nem rendeznek belőle politikai akciót, ami nincs teletömve reklámmal és hasonlókkal.
Persze ez szép felvetés, de egyrészt próbálkoztak már olyan alkalmazással, amin a barátainkat követhettük le, hogy éppen ki mit csinál. Másrészt nem gondolom, hogy a világ vezető tech vállalatának ilyesmire kellene pazarolnia az idejét. Hiába építenek évről évre sikertermékeket, azt azért lássuk be hogy a szolgáltatások Apple-je azért messze nem az az Apple, amelyiknek jó szívvel veszed le a polcról a termékeit. Kétségkívül ez a szegmens egyre fontosabb, de azért na. Ami nem megy, azt nem kell erőltetni.