imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Megérkezett az AirPods Pro

az Apple legújabb fülese!

A Facebook már nincs a világ TOP10 legértékesebb márkája között


Az Interbrand amerikai tanácsadó cég idén is összeszedte 100-as Best Global Brands listáját. A sort hetedik éve zsinórban az Apple, Google páros uralja, meglepetést inkább a többi helyezettnél találtunk.

A százas rangsor cégeinek összértéke 2130 milliárd dollár, ebből azonban már az első két vállalat is komoly hányadot tesz ki. Az Apple a maga 234 milliárdjával toronymagasan az első, a második Google ennek mindössze a 70%-át, 167 milliárdot ér. Tavalyhoz képest mindketten 8-9%-os növekedést értek el, ami ekkora érték mellett már messze nem elhanyagolható.

A TOP10 legértékesebb márka:

  1. Apple: 234,2 milliárd dollár (+9%-os növekedés tavalyhoz képest)
  2. Google: 167,7 milliárd dollár (+8%)
  3. Amazon: 125,3 milliárd dollár (+24%)
  4. Microsoft: 108,8 milliárd dollár (+17%)
  5. Coca-Cola: 63,4 milliárd dollár (-4%)
  6. Samsung: 61,1 milliárd dollár (+2%)
  7. Toyota: 56,2 milliárd dollár (+5%)
  8. Mercedes-Benz: 50,8 milliárd dollár (+5%)
  9. McDonald’s: 45,4 milliárd dollár (+4%)
  10. Disney: 44,4 milliárd dollár (+11%)

Ami sokaknak egyből feltűnhet, hogy a legnagyobb közösségi óriás, a Facebook nem szerepel az első tízben. Ennek oka, hogy a 12%-os visszaesésüknek köszönhetően elveszítették a tavalyi 9. helyüket, és egészen a 14. helyig csúsztak vissza.

A 100-as lista további érdekességei:

  • A listára először került fel az Uber (5,7 milliárd dolláros márkaértékével a 87. helyre jó), és a Linkedln (4,9 milliárd dollár, 98. hely).
  • Hat év elteltével újra a TOP100 között a Dell (9 milliárd dollár, 63. hely).
  • Az első 100-ban a Mastercard érte el a legnagyobb növekedést, egész pontosan 25%-ot nőtt a vállalat értéke. Ennek köszönhetően most 9,43 milliárdot ér a márka, a tavalyi 70. helyről pedig a 62. helyre jött előre.
  • Több technológiai szektorban tevékenykedő vállalatot találunk az első tízben (5), mint a többi 90 helyen (4).
  • 14 autómárka is felfért a TOP100-ba, a Ferrari (77. a listán) azonban csak 11. a házi versenyben.
MacBook Pro és iMac most 3 év jótállással!

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!