imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Nyerj AirPods Prót az iSTYLE-tól

Iratkozz fel a hírlevélre!

A KFC reklámot csempészett a reklámmentes Spotify-ba


A Spotify Premiumnak éppen az az egyik eleme, hogy a zenéket reklámmentesen élvezheted. Ezt játszotta ki a KFC, megalkotva ezzel az első kampányt a Spotify Premium történetében. Evör.

A dubaji illetőségű reklámügynökség, a Memac Ogilvy, valamint a helyi KFC úgy döntött, hogy bedurrantják a kreatívgenerátort, és keresnek egy kiskaput az egyik legnagyobb streaming szolgáltató platformján. És igazából sikerült is nekik: három művészt kértek fel, majd kicsit belenyúltak a képekbe, leírásokba, szövegrészletekbe, és már kész is volt a remekmű.

Maga a reklám a Kentucky Burgerről szólt, a három előadó pedig Flipperachi, Moh Flow and Shébani voltak. A profilképeket kicsit megszerkesztették, odakerült egy-egy burger, a leírásokba a Kentucky Burger hozzávalóit csempészték bele, míg az események útvonalait a legközelebbi KFC-hez tűzték. Sőt, a dalok címeit is átvariálták, majd egy lejátszási listába tették őket. Így jöhetett létre a következő sorrend: “Discover, New, Kentucky, Burger, Come and Visit, KFC, Get It, Before It’s Too Late.” Ez összeolvasva nagyjából annyit tesz, hogy “Fedezd fel az új Kentucky Burgert! Gyere a KFC-be, mielőtt túl késő!”.

Magát a hirdetést úgy promózta be a KFC, mint az első olyan kampányt, mely a reklámmentes Spotify-on megjelent, sőt, szerintük ezzel megadták a Kentucky Burgernek azt a jelenlétet, melyet megérdemel. Igaz, azóta a hirdetések el is tűntek, mindeössze néhány napot szerepeltek. Az pedig jó kérdés, hogy mindezt a Spotify intézte-e, mert ha igen, az precedens értékű lehet a márkákra, és a jövőbeni hasonló kísérletekre nézve. Az ilyen jellegű gerillamarketing ugyanis hivatalosan nem tiltott, az persze egyértelmű, hogy ez eléggé szúrhatta a Spotify szemét.

Nem véletlenül, hisz a felhasználók számára sem élvezetes, ha direkt emiatt fizetsz havonta néhány dollárt, majd valaki ugyan kreatívan, de mégiscsak bedob egy reklámot az arcod elé. Valószínűleg emiatt az egy hack miatt még nem veszítettek el előfizetőt, de ha tartósan engedélyezné ezt a kiskaput a Spotify, azzal könnyedén elszabadulhatna a pokol. Hisz az mégsem lehet akadály egy profi marketingcsapat előtt, hogy “legyen kreatív”…

Forrás: The Verge

Szerinted ez még belefér vagy már nem?

Apple Watch sosem látott árakon!

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!