imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Itt az új MacBook Pro 16" 2019

Mi pedig leteszteltük

A legmenőbb téli rövidfilmmel promózzák az iPhone kameráit


A “Hócsata” már önmagában szuperul néz ki, a kulisszák mögé bepillantó videó viszont még ennél is izgalmasabb!

Az Apple egyre sűrűbben tesz ki iPhone-on forgatott klipeket YouTube csatornájára. Most a Verizon (az egyik nagy amerikai mobilszolgáltató) reklámját láthatjuk, amiben egy testvérpár vív komoly hógolyó csatát: a fiatalabb lány és barátai hiába esélytelenebbek bátyja csapata ellen, komoly áldozatokra is képesek a győzelemért. Először jöjjön maga az alkotás, aztán az érdekességek:

A legfontosabb részlet, hogy ezt a klipet az a David Leitch rendezte, aki a Deadpool 2-t és a legújabb Fast and Furious spin-offot, a Hobs and Shaw-t is jegyzi. Ezeknek sorban 110, illetve 200 millió dollár volt a kötlségvetése, vagyis nyilván nem kellett a technikán spórolni felvételek közben.

Most azonban tényleg a történetmesélésen van a fókusz, és az amúgy színész-kaszkadőr múlttal is rendelkező Leitch be is bizonyítja, hogy egy csupasz iPhone 11 Pro is elég szuperül megjeleníteni egy jól megírt és eljátszott sztorit. Ezt tetézik azzal, hogy gyerekszínészek játszanak el akciójeleneteket, vagyis a helyszíni profi kaszkadőrök tanítják be a mozdulatsorokra a srácokat. A végeredmény elég meggyőző.

Az Apple korábbi kisfilmjeiben rendre láthattunk több kiegészítőt, ami az iPhone-okra került. Mi is szeretjük például Moment lencsékkel felturbózni az alapból is kiváló kamerarendszert. Itt azonban egyáltalán nem látunk extra rátett lencsét vagy bármilyen más módosítást, például ND filtert.

Ugyan a nyitókép, amin kiírják hogy iPhone-on felvett, az épp drónos képnek néz ki, illetve a behind the scenes elején feltűnik egy Freevision gimbal (nem is értem hogy miért egy 2018-as modell, miért nem például egy Osmo Mobile 3), de alapvetően inkább kézben felvett az egész film, és csak gripeket alkalmaznak a nagyobb súly és a könnyebb fogás kedvéért. Inkább kihasználták azt, hogy az iPhone könnyű, és olyan képeket tudtak vele könnyedén alkotni, mint a kukafedő csúsztatásánál. A széles látószöget is pont ott és akkora mértékben használták, amit a történet megkívánt.

Persze azért azért nem arról van szó, hogy fogták magukat és csak a telefonokkal a zsebükben kiruccantak az erdőbe: a kültéri forgatás ellenére láthatunk pár jobb lámpát, a hangot is külön vették fel boomolva, és a hó is olyan szépen esik, hogy ahhoz lehet köze egy gépnek vagy épp az utómunkások profizmusához. Ellenben ha ezt tényleg gyári kamera appal vették fel, ahogy a külisszák mögötti videóban látszik 0:55-nél, le a kalappal.

Nekem ez lett a kedvenc Apple videóm az iPad Pro promó mellett, amit ugye önmagával terveztek, vettek fel, zenésítettek és vágtak is meg.

Neked mennyire jönnek be ezek a kisfilmek? Melyik a kedvenced az eddigiek közül?

Apple Watch sosem látott árakon!

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!