imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Nyerj AirPods Prót az iSTYLE-tól

Iratkozz fel a hírlevélre!

A mobilokon is rohamosan terjednek a reklámblokkolók


A  Blockthrough hirdetőcég friss beszámolója szerint az online forgalom egyre nagyobb hányada származik olyan böngészőkből, melyek felhasználói nemet mondanak a reklámokra.

A kanadai Blockthrough kutatása alapján már összesen 527 millióan lehetnek azok az internetezők, akik használnak valamilyen hirdetésblokkolót a telefonjukon. A cég szerint ez a szám 64 százalékkal nőtt az elmúlt három év során, s így a számítógépekkel összesítve már 763 millió eszközön telepítettek különféle reklámszűrőket.

Marty Kratky-Katz (igen, tényleg ez a neve), a cég vezetője a jelentésben úgy fogalmaz, hogy manapság a teljes online forgalom 15-30 százalékát generálják hirdetésblokkolással felturbózott böngészők. A CEO azt is leírja, hogy kutatásuk szerint az asztali reklámblokkolás már elérte a csúcsot, de az eljárás mobilos terjedése továbbra is gyorsul. A Blockthrough a PC-s szektorban tapasztalt stagnálást nagyrészt annak tulajdonítja, hogy Észak-Amerikában, Európában, valamint Kínában egyre kevesebben használnak hagyományos számítógépet a szimpla böngészéshez.

Ez a hatodik alkalom, hogy a témában tanulmány készül. A felmérés leginkább azon alapszik, hogy az aktív hirdetésblokkolók hány alkalommal töltötték le az EasyListet a nyílt forráskódú Adblock Plus készítői által fenntartott weboldalról. Az EasyList lényegében egy alapvető szűrőkészlet, amely a hirdetések blokkolásának nagy részéért felelős. Kratky-Katz azonban rámutatott, hogy ennek letöltéseinek mérésével nem lehet tökéletes képet kapni, mivel egyre több remklámblokkoló használ más megoldást, vagy szerzi be az EasyListet alternatív forrásokból.

A reklámszűrők terjedése sok fejtörést okoz a hirdetési cégeknek, melyek a személyes adatok  szigorodó védelme miatt már így is nagy gondban vannak. Röviden arról van szó, hogy a helyadatok megosztását és a sütik települését egyre gyakrabban tiltó felhasználók alaposan megnehezítik a hirdetések célzását, a jelenségről itt írtunk bővebben. Ha viszont téged mindez nem igazán hat meg, és szívesen telepítenél valamilyen hirdetésblokkolót, akkor a két legnépszerűbb (ingyenes) megoldást az App Store-ban is megtalálod. Az Adblockot innen tudod letölteni, az Adblock Plus pedig itt érhető el.

A hasonló nevük ellenére a két appnak semmi köze sincs egymáshoz: az előbbi az amerikai BetaFish, utóbbi a német Eyeo GmbH terméke. Mellélőni viszont egyikkel sem lehet, lényegében ízlés kérdése, hogy melyiket választjuk. A telepítés utáni első indításkor ugyan mindkét alkalmazás érthetően elmagyarázza a teendőket, de azért mi is nyújtunk egy kis segítséget.

  1. Telepítés után indítsd el az Adblock, vagy az Adblock Plus alkalmazást.
  2. Az iPhone beállításaiban navigálj a Safari menüjébe.
  3. Válaszd ki a “Tartalomblokkolók” menüpontot.
  4. Engedélyezd a kívánt funkciókat.

Forrás: CNET

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!