imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Érkezik az új iPad Pro

Magic Keyboarddal és minden földi jóval!

A Szilícium-völgyben sem egyszerű az otthoni munkára való átállás


Az ember azt gondolná, hogy a techvilág központjában simán levezényelhető a dolog, ám úgy tűnik, hogy ez közel sincs így.

A koronavírus-járvány miatt már idehaza is egyre több vállalkozás ismerkedik a home office, azaz az otthoni munkavégzés műfajával. A váltás sajnos nem mindig könnyű, mi például órákat szenvedtünk, mire sikerült rábírnunk a párom gépét a vállalati rendszerrel való kommunikációra. A Wall Street Journal szerint a Szilícium-völgyben sem sokkal rózsásabb a helyzet, legalábbis erre jutottak több nagy cég alkalmazottainak kifaggatása után.

Az Apple-nél például nagy gondot okoz, hogy a szigorú titkolózás miatt a dolgozók nem mindig vannak tisztába azzal, hogy éppen mivel foglalkozhatnak. Számos fontos belső rendszerhez egyszerűen nem lehet otthonról hozzáférni, mivel hét lakat alatt őrzik azokat. Emellett az infrastruktúra is borsot tör az alkalmazottak orra alá, a WSJ-nek nyilatkozó szoftverfejlesztők lassú letöltési sebességekre panaszkodnak.

Néhány mérnök pedig arról számolt be, hogy továbbra is kénytelenek bejárni a központba, mivel olyan termékeken dolgoznak, melyeket a titoktartás miatt nem lehet kivinni a cég területéről. A cupertinóiak ugyan a helyzetre való tekintettel enyhítettek néhány szigorú szabályon, de a teljes nyíltsághoz még a koronavírus is kevésnek bizonyult. A WSJ kérdésére egy alkalmazott úgy összegezte a helyzetet, hogy az Apple elsődleges célja, hogy minél kevesebb ember legyen az irodákban, akik pedig kénytelenek bejárni, azok minden nap egészségügyi ellenőrzésen esnek át.

A lap úgy tudja, hogy Google anyacégénél, az Alphabetnél sem mennek olajozottan a dolgok. A vállalat állítólag 119.000 embernek ígért az otthoni munkavégzést segítő eszközcsomagot (pl. kábelek, monitorok), ám ezek komoly hányada a mai napig nem került kiszállításra, így számos San Franciscó-i dolgozó a tilalom ellenére is az irodából cipelte haza a szükséges kellékeket. Az alkalmazottak szerint a központ ezért most úgy fest, mintha kirabolták volna.

A Facebooknál ugyan szintén hazaküldték az alkalmazottakat, ám nagyobb csoportok továbbra is a főhadiszálláson dolgoznak, mivel bizonyos érzékeny tartalmak kiszűrése (pl.gyermekpornográfia) túl érzékeny feladat ahhoz, hogy ellenőrizetlen körülmények között végezzék. A cégnek összesen 15.000 szerződött partnere van, akik ilyen-olyan módon segítik a “rendfenntartást”, ám egyszerűen nem lehet mindent ezekhez kiszervezni.

A vállalkozások értékelésére specializálódott Yelpnél viszont nem vacakoltak, és az elmúlt hetekben millió dollárokat költöttek az otthoni munkavégzést segítő eszközökre, minden olyan alkalmazott kapott például laptopot, akinek nem volt sajátja. Aaron Levine, a cég vezetője optimistán úgy nyilatkozott, hogy már látják az áttörést, s rámutatott, hogy nem minden vállalatnál áll rendelkezésre az iroda elhagyásához szükséges felszerelés és kultúra.

Az biztos, hogy érdekes most látni, hogy a techvilág úttörői miként birkóznak meg a helyzettel. Az otthoni munkavégzés ugyanis évtizedek óta visszatérő téma, ám a mai napig nincs konszenzus arról, hogy jó, vagy sem. A home office mellett rengeteg érv szól, például a bejárás okozta környezetszennyezés és a dugók csökkenése, a kevesebb stressz, vagy a nagyobb rugalmasság. Mások szerint viszont az otthon ülő alkalmazottak kevésbé kreatívak, és a figyelmük is könnyebben elterelődik.

A jelenlegi helyzetben persze nincs helye a filozofálgatásnak, hiszen a járvány megfékezése miatt nem is kérdés, hogy a home office a helyes út. Így aztán mi is azt tanácsolnánk, hogy aki teheti, az próbálja otthonról megoldani a feladatait.

Köztetek van már olyan, akinek át kellett állnia az otthoni munkavégzésre? Mik a tapasztalataitok?

Forrás: The Wall Street Journal

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!