imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Megérkezett az AirPods Pro

az Apple legújabb fülese!

A világ legnépszerűbb weboldalai


A legtöbb embernek valószínűleg nem okozna gondot megnevezni néhányat a világ leglátogatottabb weboldalai közül, hiszen a Google, a Facebook vagy a Youtube hatalmas népszerűsége senkinek sem újdonság. A Visual Capitalist gyűjtésének hála viszont most egészen pontos képet kaphatunk az éllovasokról.

A világhálót nem véletlenül jellemezték egykor információs szupersztrádaként, hiszen egyetlen autópálya sincs, melynek a forgalma akár csak megközelítené az internetét (habár a feltúrt M1-esen araszolva ezt azért hajlamosak vagyunk kétségbe vonni). A SimilarWeb már évek óta végzi a legnépszerűbb oldalak listázását, melynek júniusi adataiból a Visual Capitalist közölt szemléletes összeállítást.

A 100 legnépszerűbb oldal a Visual Capitalist infografikáján. Teljes méretben ide kattintva érhető el.

A 100 legforgalmasabb weblapot az említett hónapban összesen 206 milliárdszor keresték fel, ami egészen elképesztő szám. Érzékeltetésként a világ országaiban 2017-ben “csupán” 1,3 milliárd nemzetközi turistát regisztráltak. Persze nyilván többször látogatunk internetes oldalakat, mint ahányszor külföldön üdülünk, de attól még beszédes a nagyságrendbeli különbség. A Top 100-ban található domainek 60 százaléka amerikai kötődésű, a második helyen pedig Kína áll a maga 15 versenyzőjével.

A Top 100 első 30 befutója, a teljes listát itt tekintheted meg.

A népszerűségi tortából hatalmas szeletet hasít ki a Google anyacége, az Alphabet. A vállalat érdekeltségeiből 11 jutott a száz legforgalmasabb honlap közé, s ezek együttesen 90 milliárd látogatást generáltak. A google.com egyébként fölényesen verte a mezőnyt, a maga 60,5 milliárdnyi megjelenésével alaposan lepipálta a második helyen álló, szintén alphabetes Youtube-ot, holott ennek weboldala is 24,3 milliárdos látogatottságot hozott össze. A Google egyébként nem csak „fő” oldalával, de annak több helyi változatával is bejutott a legjobbak közé, a brazil domaint például 1,38 milliárdszor keresték fel.

A keresőbiznisszel nem csak az Alphabet tarolt, hiszen a negyedik pozíciót a „kínai Google”, a Baidu szerezte meg csaknem 10 milliárdos forgalommal, a 11. helyre pedig az oroszok üdvöskéje, a Yandex futott be 3 milliárd megjelenéssel. Mellettük még a hetedik pozíciót csaknem négymilliárd látogatással megkaparintó Yahoo sem szégyenkezhet, de a sokak által lesajnált Bing is megcsípte az egész előkelő 24. helyet. A privát szférájukért aggódók számára jó hír, hogy ötvenkilencedikként a nekik kitalált DuckDuckGo is a Top 100-ba került.

Az talán senkit nem lep meg, hogy a harmadik legnépszerűbb oldal a facebook.com lett csaknem 20 milliárd látogatással, de Zuckerbergék az Instagramnak is örülhetnek, amely a maga 3,21 milliárd vendégével a kilencedik helyen trónol (a 19-es pozícióban pedig másik fontos érdekeltségük, a WhatsApp böngészős otthona figyel). Az emberiség viszont szégyellheti magát, amiért két pornóoldaloldal is a Top 10-be került, ám a mindkettőt megelőző Wikipedia 4,69 milliárdos látogatottsága legalább bizonyítja, hogy az olcsó erotika mellett azért a tudásra is szomjazunk.

A százas lista végén a spanyol Google és az indiai Amazon mellett olyan érdekesebb szereplők is felbukkannak, mint az Adobe, vagy az egyre népszerűbb Discord csevegőalkalmazás weboldala (340, illetve 360 millió látogatás). A hátul kullogókat egyébként cseppet sem kell szánni, mert még a legutolsó helyhez is 330 millió felkeresést kellett összehozni, e hatalmas számmal pedig júniusban a már említett Yandex hírfelülete büszkélkedhetett.

A Top 100 leosztása persze közel sem állandó, az élcsapat összetétele folyamatosan változik. A dobogósok ugyan szilárdan tartják magukat, de a SimilarWeb nyilvánosan is elérhető töredékadataiból az derül ki, hogy a Wikipedia szeptemberben bizony már lemaradt a felnőtt tartalmak mögött…

Forrás: VisualCapitalist

MacBook Pro és iMac most 3 év jótállással!

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!