imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Nyerj AirPods Prót az iSTYLE-tól

Iratkozz fel a hírlevélre!

Acélszentek – Az Apple adományaival a nehéz helyzetű fiatalokért


Az Apple nemrég újabb érdekes történetet osztott meg olyan civilekről, akik egy elsőre szokatlan módon, a borbélyszék sajátos varázsával segítik a nehéz helyzetbe került fiatalok talpraállását.

Pár hónapja a kaliforniai ingatlankrízis kapcsán már mi is beszámoltunk arról, hogy az Apple-nek otthont adó államban a lakhatási költségek elszállása miatt bizony egyre több ember marad fedél nélkül. A cég hivatalos kommunikációs csatornáján legutóbb megjelent sztori ismét érinti a témát, hiszen egy otthontalan fiatalokat támogató segélyszervezetet mutat be, amelyet munka mellett visznek tagjai, s indulásában fontos szerepet játszottak az Apple-től érkező adományok.

Jaz Limos

A Saints of Steel (Acélszentek) ötlete egy fiatal San Franciscó-i hölgy, az Apple Park látogatóközpontját menedzselő Jaz Limos fejében született meg, miután teljesen véletlenül összefutott rég nem látott, hajléktalanná vált apjával. Visszaemlékezése szerint a 2016-os találkozást követően nem tudott szabadulni az érzéstől, hogy tennie kellene valamit a hasonló sorsú emberekért. Hónapokig fontolgatta a különböző lehetőségeket, melyeket fodrászával is átbeszélt, s végül rájött, hogy pont ebben rejlik a megoldás kulcsa: a fodrász/borbély székében valahogy mindenki megnyílik, kiváló alkalmat teremtve a változást támogató, komoly beszélgetésekre.

E felismerés után már egyenes út vezetett a Saints of Steel megalapításáig, mely nevét a hajvágáshoz használt acél eszközökről kapta. A szervezet működésének lényege, hogy véletlenszerű helyeken felbukkanva ingyenes fazonírozást, néhány mosolyt és megértő füleket kínálnak rászoruló fiataloknak, akik állásinterjúra, új munkahelyre készülnek, vagy csak szeretnének ismét hinni magukban. A nonprofit vállalkozás rendkívül sikeresnek mondható, hiszen alapítása óta csak pár év telt el, de Amerika-szerte máris 16 városban vannak önkéntesei.

Az ideiglenes szalonokba betérő kliensek pedig imádják a kezdeményezést. Az Apple Newsroomban megosztott történet több fiatalt is bemutatott, akik fürtjeik ráncba szedése után elismerően nyilatkoztak a projektről. Az állásinterjúra készülő Dominique Jackson például méltatta a Saints of Steel önkénteseinek türelmét és törődését, az eleinte még habozó Rika Ilay Abbir pedig felfedte, hogy a hajvágás segítette a megnyílásban, előcsalogatva őt a páncéljából. Nem is gondolná az ember, hogy egy ilyen, a többség számára rutinszerű művelet milyen érzéseket képes kiváltani, ha nemes célok érdekében végzik.

Az Acélszentek az indulás első évében a legnagyobb segítséget az Apple-családtól kapták. A szervezethez beérkezett adományok 80%-a ugyanis a Benevity céges platformon keresztül érkezett, melynek 74%-a az Apple-től származott. A vállalkozás vezetőségében pedig több almás dolgozó is ült, például a Stanford Shopping Centerben működő Apple Store-t irányító Harry Smith. Lisa Jackson, az Apple társadalmi kezdeményezésekért is felelős alelnöke a történet kapcsán úgy nyilatkozott, hogy a Saints of Steelt létrehozó Jaz Limos megtestesíti az Apple kultúráját, mely küldetésének tekinti a helyi közösségeik segítését.

A Newsroom-sztori azt is kiemelte, hogy az Apple 2019-ben összesen 100 millió dollár felett adományozott olyan célokra, melyeket a dolgozóik fontosnak tartottak. A saját szabályaiknak megfelelően ugyanis az alkalmazottaik minden dollárnyi adományát 1:1 arányban egészítik ki, továbbá az összes önkénteskedéssel töltött óra után fizetnek további 25 dollárt. Jaz Limos az utóbbi kapcsán elmondta, hogy az önkéntes munkában résztvevő dolgozók bizonyítják, hogy a megélhetésünk előteremtése mellett is lehetséges segíteni és változást előidézni.

Forrás: Apple Newsroom

iPhone XR akár 0 Ft önrésszel és 0% THM-mel

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!