imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Gyorsan merül az iPhone-od?

Azonnal frissíts iOS 13.1.1-re!

Aggasztó szabadalom a Messengerhez


Egy nemrég nyilvánosságra került szabadalmi kérelem arra utal, hogy a Facebook a privát beszélgetésekben rejlő hirdetési lehetőségeket kutatja.

A hétvégén egyértelműen az Instagram és a WhatsApp névváltoztatása volt a Facebook körüli hírek közl a nagyobb, ám volt egy másik is, ami mellett nem szeretnénk elsurranni.

Tény, hogy annak idején sokakat felháborított a Messenger-hirdetések bevezetése. A kezdeti ellenállás azonban gyorsan tovaszállt, s ma már úgy görgetünk át a beszélgetések közé ékelt reklámokon, mintha ott sem lennének. Egy áprilisban benyújtott, ám csak most publikált szabadalmi kérelemből viszont az derül ki, hogy újabb bosszantó meglepetésen törik a fejüket Zuckerbergék boszorkánykonyháján.

A személetesen illusztrált dokumentum olyan célzott hirdetéseket prezentál, melyek közvetlenül a beszélgetéseinkben bukkanhatnának fel, méghozzá üzeneteink tartalmától és földrajzi helyünktől függően. Például, ha megemlítenénk partnerünknek, hogy enni támadt kedvünk, akkor az alkalmazás a szövegbuborékok közé dobna egy megfelelőnek tűnő éttermet, vagy bizonyos esetekben felhívhatná figyelmünket a Messenger odaillő beépített szolgáltatásaira (játékok, fuvar, stb.).

Mondanunk sem kell, hogy az ötlet kissé merésznek tűnik egy olyan korban, amikor egyre több embert zavar a tech vállalatok mohó érdeklődése a személyes adatok és a felhasználóik online tevékenysége iránt. Azt persze nem árt megjegyezni, hogy üzeneteink tartalmát diszkrétebb eszközökkel jelenleg is monitorozzák, amit az alapító-cégvezető maga erősített meg egy korábbi interjúban. A privát beszélgetésekben közbeszóló Nagy Testvér bevezetése viszont már a tapintat látszatára sem adna. Az aggasztó hír kapcsán végül a Facebook szóvivője is megszólalt, s kijelentette, hogy nem tervezik a változtatás beépítését, a szabadalom csupán egy a sok megvalósulatlan elgondolásuk közül.

Akárhogy is legyen, annyi bizonyos, hogy az egyre rafináltabb hirdetési technikák kutatása sosem fog leállni. Zuckerberg mindenesetre érzékeli a változó közhangulatot, s a tavaszi fejlesztői konferencián már egy privát szférát becsben tartó víziót jövendölt a cég számára. Ezt persze a legtöbben kétkedve fogadták, hiszen szinte havonta fény derül valamilyen visszaélésre a felhasználók adataival, amiért a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság pár hete rekordméretű bírsággal is sújtotta a vállalatot.

Forrás: Mashable, theinformation.com

Apple Watch sosem látott árakon!

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!