imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Gyorsan merül az iPhone-od?

Azonnal frissíts iOS 13.1.1-re!

Appok diabéteszes betegek szolgálatában


Mutatunk néhány alkalmazást, amely segít az egészség megőrzésében, különösképp a cukorbetegeknek.

A diabéteszes betegeknél rendkívül fontos a vércukorszint ellenőrzés alatt tartása, a megfelelő szint tartása a komplikációk elkerüléséhez elengedhetetlen. A II-es típusú cukorbetegek száma világszerte nő a fejlettebb országokban a mozgásszegény életmódnak, gyorséttermeknek, összefoglalva: a civilizációs ártalmaknak köszönhetően.

Különböző kezelési lehetőségek is elérhetőek, de nagyon fontos szerepet játszik az életmód is. A megelőzésben és korai stádiumban legnagyobb a jelentősége, de később sem elhanyagolható. Tulajdonképpen mindannyiunknak fontos az odafigyelés. A telefonunk is a segítségünkre lehet!

Az vagy amit megeszel!

Egyik legfontosabb alappillér a megfelelő táplálkozás. A tápláló ételek, megfelelő adagok kiválasztása kulcsfontosságú. A következő alkalmazások segítenek ebben.

Mealime Meal Plans & Recipes

Ez az app egyszerű és egészséges ételek elkészítését segíti. Azoknak való, akik szeretnének főzni az junk food helyett, de fél óránál többet nem szánnának rá – azt hiszem, ezzel sokan vagyunk így. Első lépésben képekről választhatjuk ki a számunkra szimpatikus fogást, majd rákattintva személyre tudjuk szabni ételünket: kivehetjük a receptől a számunkra allergéneket, kiválaszthatjuk a mennyiséget. Ezután az app bevásárlólistát készít, megmutatja, hogy milyen eszközökre/edényekre lesz szükség és a receptet is láthatjuk lépésről lépésre.

Lifesum: Diet & Macro Tracker

Étkezéseink és a kalóriák követését is segíti. Most sokan továbblapoznának, de erre az alkalmazásra megéri vetni egy pillantást. Nem kell bonyolult táblázatokat kitölteni vagy kézzel adatokat megadni. Csak megadod, hogy “sonkás szendvics” és az alapanyagok szerint már ki is dobja a körülbelüli értékeket a tápanyagok mennyiségére. A megadott adatok alapján a következő heti menüt is segít összeállítani, hogy az minél változatosabb legyen. Apple Watchon pedig igény szerint különböző jelzésekkel figyelmeztet arra, amikor már ideje inni egy pohár vizet. A napi munka közben hatalmas segítség tud ez lenni.
Majd’ 63 ezer értékelő 4,7-esre értékelte az appot, úgyhogy tud valamit.

Kezdj mozogni!

Mindenhol ezt halljuk, bár sosem szerettük hallani. De ez is egy olyan terület, ami mellett nem tudunk szó nélkül elmenni. A rengeteg ülőmunka mellett mindenkinek érdemes odafigyelni a megfelelő mozgásra – a cukorbetegeknek pedig kiemelten fontos!

C25K® 5K Trainer

A neve elég furcsa, cserébe viszont az app egyszerűen kezelhető és hasznos. Ideális társ a kezdő futók számára: egy személyi edzőt kapunk, amely instrukciókat ad, de közben kedvenc lejátszási listánkat is kezelni tudja az Apple Music-on vagy épp Spotify-on. Természetesen a haladást naplózza, nyomonkövethető a fejlődés. Az alkalmazás neve is utal az 5 kilométerre, a cél: 8 hét után bárki le tudjon futni 5 kilométert.

Fitbit Coach és SWEAT: Kayla Itsines Fitness

Két hasonló applikációról van szó, virtuális személyiedzőt kapunk itt is különböző edzésvideók, oktatóanyagok és időzített edzések formájában. A különbséget az jelenti, hogy a SWEAT – talán mondhatom ezt, hisz’ így reklámozza magát – kizárólag nőknek készült. Saját edzettségi állapotunknak megfelelő edzéseket kapunk, a Fitbitben egy előfizetés ellenében hús-vér edző is segíti a munkát. A SWEAT-ben leginkább 30 perc alatti edzéseket, de ételtippeket is kapunk a havi 2$-os előfizetésért.

Kontrolláld a vércukorszinted!

A vércukorszint ellenőrzése ma már igen egyszerű, noninvazív megoldások is rendelkezésre állnak. Elérhető karra tapasztható érzékelő, amely kis áramokat felhasználva méri a glükózmolekulák mennyiségét, de találkozhatunk csuklóra köthető “órával” is. Egyébként elég menő lenne, ha a szeptemberi Apple Watch is tudna vércukorszintet mérni!

De visszatérve a fő témához: mérni egészen jól tudunk, a nyomon követés sokszor hagy némi kívánnivalót maga után. Ebben segíthetnek a következő alkalmazások.

Sugar Sense Diabetes App

Legnagyobb előnye, hogy a fent említett eszközök közül több különbözőt is lehet hozzá csatlakoztatni, így a leolvasott vércukorszint értékeket eltárolja az alkalmazás. Az app Apple HealthKit kompatibilis is, azaz az Egészség applikációban is követhetünk mindent. A vércukorszintekről különböző statisztikákat is meg tudunk nézni, lehetőségünk van követni a javulást, amit elértünk az egészségesebb táplálkozással és mozgással.

Diabetes Tracker by MyNetDiary Inc.

Az elérhető egyik legkomplexebb app a cukorbetegség állapotának trackelésére. Kezelni egyszerű, de sokat tud. A prediabetes állapotot, az I-es és II-es típusú vagy épp a terhesség alatti cukorbetegséget is külön tudja kezelni. Hallgat a Siri parancsokra és Apple Watch-on is elérhető, de személyes diétatippeket is ad.

Egészségünk megőrzésére egyre több segítséget kapunk a hasonló hardveres és szoftveres megoldásoktól, ám a legfontosabb mégis a személyes elhatározás. Kitartást mindenkinek az egészségesebb élet felé vezető úthoz! Ha egy jópofa eszközt vagy appot használtok, várjuk a tapasztalataitokat.

Ti korábban használtatok/használtok most is hasonló alkalmazásokat? Mik a benyomásaitok?

iPhone XR akár 0 Ft önrésszel és 0% THM-mel

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!