imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Az Apple bemutatta az

iPhone 11, 11 Pro és 11 Max készülékeket!

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Apple Music

Átlépte a 20 millió előfizetőt az Apple Music


A számításban csak azok vannak benne, akik ténylegesen fizetnek a szolgáltatásért, tehát a próbaidőszakban lévő felhasználók nem. Szép növekedés ez ilyen rövid idő alatt, de vajon veszélyben van-e a Spotify?

Mindössze 17 hónap kellett az Apple saját zenei streaming szolgáltatásának ahhoz, hogy elérje a bővös 20 milliós előfizetői tábort. Persze, ami igazán érdekes, hogy milyen ütemben nőtt a szolgáltatás. Ennek kiszámítása nem túl nehéz feladat, hiszen az iPhone 7 bejelentésekor kaptunk ide vonatkozó számadatokat is. Ezek értelmében három hónap alatt 3 millió új felhasználóra tett szert az Apple Music, 17 millióról 20 millióra ugorva ezzel. Havi egy millió fizető user nem hangzik rosszul, de vajon veri-e a konkurenciát?

Apple Music vs. Spotify

Hát nem, de nincsenek nagyon lemaradva. 2016-ban a legnagyobb ellenfél, a Spotify 12 millió új előfizetővel gazdagodott, így 28 millióról 40-re növelte az ügyfelek számát. Ehhez képest az Apple Music ugyanebben az évben “csak” 10 millió embert vonzott be. Viszont láthatjuk, hogy mostanra az Apple szolgáltatása is kezdi felvenni a ritmust, és hozza azt a havi egymilliós számot, amit a Spotify produkált 2015-ben.

A harc egyébként egyre kiélezettebb a vetélytársak között. Kezdve azzal, hogy az Apple Music három hónapos ingyenes próbaverziójával nehéz versenyezni. Nem beszélve arról, hogy minden új iPhone aktiválásakor a telefon felajánlja a kipróbálás lehetőségét, míg a Spotify-nak nincs meg ez az előnye. Az Apple nemrég pedig még a diákcsomagok elérhetőségén is javított. A 10 dolláros egyéni előfizetéshez képest ezek a csomagok csak 5 dollárba kerülnek, és decembertől a meglévő hét ország mellé másik 24 országban is elérhetővé váltak. Magyarország nincs köztük, de mi eleve majdnem ezen a kedvezményes áron kapjuk a szolgáltatást.

Spotify

Az eleve veszteséges Spotify válaszként levitte a családi csomagjának árát 8 euróra (Amerikában 15 dollárra), igazodva ezzel az Apple Music szintén ugyanennyibe kerülő opciójához. Tehát már két előfizető esetén jobban megéri, mint az egyéni csomag. A svédek nagy huzókártyája még az ingyenes használati lehetőség. Persze a reklámokból kevesebb bevétel érkezik, mint a rendes előfizetőkből, de a felhasználói bázis, ettől még kiterjedtebb.

Az Apple persze nagyon örül a hírnek. Aminek kapcsán Eddy Cue, az Apple internetes szolgáltatásaiért és szoftvereiért felelős alelnöke kitért arra, hogy miként befolyásolta a zeneipart a streaming. Külön kiemelve Chance the Rapper, Grammy-re is jelölt előadó sikerét, aki kizárólag ezen a platformon jelenteti meg számait,.

Nagyszerű évet zárhatunk. Lenyűgözve figyeltük, hogy az előadók szenvedélyével kiegészülve egészen a toplisták csúcsáig segíthetjük őket. Chance the Rapper, az Apple Music egyik exkluzív előadója nemrég jutott be a Billboard top 10-es listájára (csak a streamen keresztül). Nem emlékszem, hogy valaha is történt volna ilyen korábban.

Chnace the Rapper
Chnace the Rapper

A számok terén ráadásul további gyarapodásra számíthat a cég, tekintve, hogy Amerikában igen népszerű ajándék az Apple Music előfizetés. A teljes sikerhez már csak arra érdemes figyelniük, hogy ne adjanak ki ilyen rettenetes reklámokat…

Forrás: 9to5mac

iPhone XR akár 0 Ft önrésszel és 0% THM-mel

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!