imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Az AirPods a második legsikeresebb induló Apple-termék valaha


Az Above Avalon friss statisztikái szerint az AirPods sikeresebb első két évet tudhat maga mögött, mint bármelyik másik Apple-termék az iPadet leszámítva. Az érdeklődés iránta pedig töretlenül nő.

Kétségtelen, hogy az AirPods egyike az Apple legnagyobb sikertörténetének. Egy, az akkori felhozatalhoz képest merőben új megvalósítás, tele izgalmas technológiákkal, tökéletesen illeszkedve a felfelé ívelő wearables trendekbe. Az időzítés is jól sült el végül, rengetegen választották ajándéknak akkor, és azóta is az ünnepek során.

Az Above Avalon most friss, „Virális lett az AirPods“ felütésű statisztikákkal számszerűsítette ezt az érdeklődést. Becsléseikből az jött ki, hogy az eladott darabszámokat nézve, negyedéves bontásban semelyik másik Apple-termék nem volt még ennyire népszerű indulása után két évvel, csak az iPad.

A félreértések elkerülése végett hangsúlyozzuk: csak az indulás utáni első két évről beszélünk. Ami tehát az iPhone esetében 2007-2009-es időszakot jelenti, az AirPods-nál a 2016-2018-at. Az adatokon valamelyest torzít tehát, hogy a tech iránti érdeklődés és nyitottság jelentősen változhatott 10 év alatt. Mindenesetre ezért lehetséges az, hogy az iPad vezet és nem az iPhone, holott összesített eladásokban természetesen magasan az iPhone áll a csúcson.

Mivel a fenti ábrán az egyes negyedévek darabszámai láthatók, amelyet erősen torzíthat a szezonális érdeklődés, létrehoztak egy kumulatív statisztikákat tartalmazó ábrát is. Ahogy az látható, ugyan valamivel kisebb mértékben, de így is az AirPods a második, már amennyiben helyes a 40 milliós darabszámra vonatkozó becslés (az Apple továbbra sem közöl hivatalos eladási számokat az AirPods-ról).

Mindez a keresési adatokon is meglátszik. Az ünnepek alatti érdeklődési csúcsokat vizsgálva az látszik, hogy az indulás után egy évvel már megduplázódott a Google keresések száma, két évvel utána pedig meg ötszöröződött. Ennek fényében pedig tényleg nem tűnik túlzó állításnak, hogy az AirPods igazi sikertörténet, annak ellenére is, hogy ezalatt az időszak alatt egytelen frissítést sem kapott.

Forrás: Above Avalon

DJI Osmo Pocket

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!