imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Csatlakozz az iMagazin csapatához!

Új cikkíró kolléga kerestetik

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Az AirPods a kedvenc az Apple felhasználók listáján


A kezdeti rosszabb felhangú vélemények ellenére a vásárlók elégedettek az Apple vezeték nélküli fülhallgatójával, az AirPodsszal, derül ki az Experian és a Creative Strategies közösen végzett legfrissebb felméréséből. A megkérdezettek 82%-a “nagyon elégedett” jelzővel illette az egészen sajátos kialakítású fülhallgatót.

A vevők nagy többsége általában megelégedéssel használja az Apple termékeit, ám vannak olyan termékkategóriák, amiknél ezt korántsem gondoltuk eddig így. Ilyenek az Apple fej- és fülhallgatói: a Beats után az AirPods is keményen megkapta a magáét a szaksajtótól és a közvéleménytől egyaránt. Jött a “de hát elvesztem a fülhallgatómat”-gate, és akadtak akkumulátor problémák is, melyekről később kiderült, hogy az esetek 90%-ában alaptalanok voltak. Korábban Handrás is megírta, hogy mit gondol valójában az AirPods-ról.

Ugyan őt valószínűleg nem hívták fel az Experian és a Creative Strategies piackutató cégek munkatársai, hogy megkérdezzék, az elmúlt hónapok alatt mennyire vált be az Apple új fülhallgatója, de valószínűleg ő is a nagy többséggel értett volna egyet: a vásárlók 98%-ának bejött az AirPods. 942 megkeresett vevőből 82% jellemezte “nagyon elégedett”-nek a véleményét, 16% pedig elégedettnek. Az felmérést készítők szerint soha nem volt még egyetlen új Apple terméknél sem ilyen magas az elégedettségi ráta, ami jó ómen a cupertinói cég számára.

Összehasonlításképen 2007-ben az első iPhone 92%-os elégedettséggel rendelkezett, ahogy az első generációs iPad is 2010-ben. Az AirPods idei teljesítményét a 2015-ben debütált Apple Watch tudja csak megközelíteni, mivel az Apple okosórájánál akkor 97%-os volt a vevők pozitív visszajelzése. A felmérés érdekessége, hogy míg az iPhone és iPad előtt nem igazán volt az Apple-nek számottevő konkurenciája, utóbbi két termékkategória már igen telített volt, mire megjelent az Apple Watch és az AirPods. Ennek ellenére sokan mégis ezek mellett a termékek mellett döntöttek.

Egy olyan alapvető benchmark kérdést használtunk fel, amit Net Promoter Score-nak hívnak, és azt listázza, hogy egy fogyasztó mennyire hajlandó a terméket másoknak ajánlani. Ezen a nullától tízig terjedő rangsoron a tíz a “leginkább ajánlaná” opciót, míg a nulla az “egyáltalán nem ajánlaná”-t rejti. Ez volt az a szám, ami megdöbbentett minket.

Az Apple AirPods Net Promoter Score-ja 75-re jött ki. Ehhez azt kell tudni, hogy az iPhone NPS száma 72. A termék- és NPS-specialisták mind azt mondják, hogy bármely termék, ami 50 fölötti számmal rendelkezik, az már kiváló, és a 70 fölötti produktumok világklasszisnak számítanak.

– magyarázza kutatási metódusát a két cég.

A felmérés során a statisztikákban azt is mérték, hogy melyek azok a szavak, amelyek a leggyakrabban elhangzanak az AirPods kapcsán, ilyenek voltak például varázslatos, megfelelő, hangminőség, kényelmes, szeretem, jó hangzás, akkumulátor idő és olyan előnyöket soroltak, mint a könnyű párosítás (W1 chip), és a vezeték nélküliség adta kényelem. A negatív felhangú vélemények a (vezeték nélküli) kapcsolatra és az illeszkedésre utaltak a legtöbbet.

Ahogy a táblázatból is látszik, az AirPods szépen teljesített az összes fontos kritériumot tekintve, még a kiesési parát illetően is 93%-os elégedettséget mért az Experian és a Creative Strategies csapata. Ezek szerint az Apple fülhallgatója nem esik ki olyan könnyen az ember füléből, mint ahogy a korai bemutatókban azt láttuk. A felmérés alatt az is kiderült, hogy a vevők körülbelül 82%-ának vált a kedvenc termékévé az AriPods az Apple termékek közül, a megkérdezettek 62%-a pedig úgy vélte, hogy mióta birtokában van az eszköz, több audió tartalmat fogyaszt. Igen magas volt azoknak az aránya, akik azt szeretnék, hogy több kontrollálhatóságot kapjon a termék, vagy épp úgy vélik, hogy bizonyos esetekben jó lenne egy füllel is használni azt: előbbi válaszok 82,5%-ban hangzottak el, utóbbiak 84%-ban.

Forrás: MacRumors

Apple iPad Pro 10,5

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!