Egy friss, a Fjord and Accenture Interactive felmérésből az derül ki, hogy az Apple közte van a 3 legkedveltebb vállalatnak az USA-ban.
A kutatásban természetesen nem csak a tech ipar résztvevőit versenyeztették. Bár az eredmények alapján erre is következtethetnénk, mivel az Apple, a Microsoft és a Netflix állnak az első három helyen a rangsorban.
Ez nem meglepő, hiszen a számítástechnika mára az életünk egyik, hanem a legfontosabb részévé vált. Ami még fontos észrevétel, hogy mind a három cég amerikai, és mind kicsit különböző vizeken eveznek.

Az Apple-nek valószínűleg az iPoddal és Mac számítógépekkel, majd később az iPhone-nal sikerült belopnia magát az emberek szívébe, ami manapság már a cég húzó ágazata. A Netflix is érthető, hiszen a világ legelterjedtebb és legnagyobb streaming szolgáltatása. Azonban a Microsoft már talán egy kicsit kevésbé egyértelmű.
A Microsoft operációs rendszerei a személyi számítógépek elterjedésétől egészen a kétezres évek elejéig a legjobbnak számítottak. Az emberek nagy többsége Windowst használt akkoriban, manapság is, csak már nem annyira kedveltek, mint korábban. Ugyanakkor azt is érdemes figyelembe venni, hogy a redmondiak elsődleges célpontja a nagyvállalati környezet. Bár biztosan sokan szeretik az egyéb szolgáltatásaikat, mint a OneDrive, Skype, Office 365 és a többi. Ezért kerülhetett be a top hármasba.

Fontos megjegyeznünk, hogy a felmérés egy egészen sajátos értékelési rendszer alapján készült. Valójában azt célozta meg, hogy melyek azok a cégek, akiknek nem csak a termékeit vagy szolgáltatásait szeretjük használni, hanem magát a brandet is. Persze, ahány ember, annyi érzés, de talán mi Apple felhasználók vagyunk képesek a legfanatikusabbak lenni. Egy kis önkritika sosem árt.
Ahhoz, hogy a felmérés sikeres legyen, ki kellett alakítani a “kedvelési indexet”, ami 5 szempont alapján jön össze.Ehhez 27 000 embernek, 3 országban (USA, Egyesült Királyság, Brazília) 2 egyszerű kérdést tettek fel:
- Mitől lesz szerethető egy brand?
- Mi szükséges ennek fenntartásához?
Az 5 szempontot, azok a tényezők teszik ki, amik valamilyen bennünk kialakult érzelemmel vonhatóak összefüggésbe.
- szórakozás
- relevancia
- közösség
- elkötelezettség
- segítőkészség
Így például olyan érdekes eredmények születtek, hogy a vendégszeretet magában hordozza a szórakozási és közösségi faktorokat is. Továbbá kiderült, hogy bankolás közben a segítőkészség és relevancia tényezők aktivizálódnak a leginkább.
Ebből a bonyolult, több tényezős tanulmányból tudhatjuk meg azt is, hogy az Apple iránt leginkább elkötelezettséget érzünk, míg a Netflixet a szórakozáshoz kötjük. Milyen meglepő. De például a Facebookra nem közösségként, hanem, mint elkötelezettségként tekintünk.

A 10-es listára felkerült továbbá:
- Samsung
- Sony
- Amazon
- Fitbit
- Walmart
Hiába az Apple áll a toplista elején, a három legjobb eredményt elérő cég közül, a Netflix jött ki végső győztesként, mint legjobban kedvelt brand. A tanulmány készítői szerint azzal, hogy a szolgáltatás megreformálta a tartalomfogyasztási szokásainkat – amit már 75 millióan használnak – globálisan is az emberek kedvence lett.
Forrás: Thedrum