A népszerű zenefelismerő szolgáltatás megvásárlása a 2014-es, 3 milliárd dollárba kóstáló Beats beruházás után a legnagyobb ilyen jellegű vétel az vállalatnál az elmúlt időszakban. Az Apple hivatalosan is megerősítette az egyesülést, és “izgalmas terveket” helyezett kilátásba.
Gondolom a Shazamot nem nagyon kell bemutatni, egy időben, amíg a személyi asszisztensek még nem tudták ezt (a Siri is a Shazam motorját használja), addig szinte minden okostelefonon ott volt a helye az appnak. Azóta kicsit alábbhagyott az érdeklődés, de még mindig az egyik legnépszerűbb, ingyenesen is használható zenefelismerő alkalmazásról van szó. Épp ezért elég nagy számba megy, hogy az Apple a napokban megvásárolta az angliai székhelyű céget.

Természetesen a financiális részleteket nem kötötték az orrunkra, de azért sejtések vannak. A TechCrunch például pár héttel ezelőtt, amikor már elindultak a találgatások, egyik belsős forrására hivatkozva 400 millió dollárt emlegetett. Ha valóban ilyen áron sikerült lebonyolítani a beruházást, akkor minden bizonnyal fekete pénteken kötötték meg az üzletet, minekután 2015-ben még 1 milliárd dollárt nyomott a Shazam piaci értéke.
Az Apple és a Shazam is megemlékezett a történetről egy-egy közlemény erejéig, Cupertino így:
Nagyon izgatottak vagyunk, hogy a Shazam és a tehetséges csapata csatlakozik az Apple-höz. Az App Store indulása óta a Shazam folyamatosan a legnépszerűbb iOS-es alkalmazások között volt. Mára már többszáz millió ember használja világszerte az alkalmazást, számos különböző platformon. Az Apple Music és a Shazam egymásnak lettek teremtve, osztozva a zene felfedezés szenvedélyében, és abban, hogy nagyszerű zenei élményt nyújtsanak a felhasználóiknak. Izgalmas tervein vannak talonban, alig várjuk, hogy ezeket összekombináljuk a Shazammal a mai megállapodás fényében.

A Shazam is nagyon hasonlóakat mondott, de azzal most nem untatnánk senkit. Sokkal izgalmasabb az a kérdés, hogy vajon mire használja majd az Apple a technológiát. Kézenfekvő, hogy az Apple Music ott lesz a porondon, de tekintve, hogy a Shazam integrálva van a Snapchattől kezdve az iMessage-ig szinte mindenhol, elég széles a felhasználási lehetőségek spektruma.
Hogy mást ne említsünk, ott van például az app kiterjesztett valósággal játszó kísérleti funkciója, amivel képek segítségével lehet majd tartalmakat felfedezni és hasonlók. Most, hogy az Apple erősen felpattant az AR vonatra, nagyon kapóra jöhetnek az ehhez hasonló technológiák.
Végül egy kis funfact a végére: 2002-ben, amikor elindult a Shazam, még 2580-nak nevezték a szolgáltatást. A felhasználóknak ugyanis ezt a számot kellett tárcsázniuk, ha zenét akartak beazonosítani. A hívás hanganyaga ezután eljutott a céghez, ahol ha tudták, felismerték a számot, aminek címét és előadóját SMS-ben küldték vissza a telefonálónak.
TIL Shazam was an SMS service in 2002 ????
“Dialling “2580” on your phone and holding it up to the music was all you had to do to use Shazam. Users were sent an SMS message telling them the song title and the name of the artist.” pic.twitter.com/ceMQDyZgns
— Zac Hall (@apollozac) 2017. december 11.
Ebből is látszik, mekkorát változott a világ szórakoztató technológiai aspektusból az elmúlt 15 évben…
Forrás: Macrumors
Az ilyen felvásárlásokkal és az egyedi tartalmakkal az Apple Music egyre erősebb versenyző lehet a Stream-harcban, amiről régebben elég részletesen írtunk itt és itt.