imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Kezünkben az iPhone XS és iPhone XS Max!

Nézd meg és olvasd el első benyomásainkat!

Az iTunes Ping bukása kellett az Apple Music sikerességéhez


2010-ben debütált a Ping, az Apple első zenei szolgáltatása, amely kicsit sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. 2 év múlva elkaszálták a projektet, 3 évvel később máris új szolgáltatást mutatott be az Apple.

Az okostelefonok és a közösségi platformok jelentős térnyerése egymást generáló folyamatok voltak, innentől pedig nem volt megállás: tengernyi alkalmazás és szolgáltatás öntötte el az App Store-t. Az Apple már 2010-ben tudta, hogy a sikerhez nem elég jó termékeket piacra dobni, jó szolgáltatásokra is szükség van a profit növekedésének elősegítéséhez.

Ekkoriban még javában dübörgött az iTunes, az Apple-nek a zenei biznisz több mint sikeresnek mondható üzletága volt, persze reagálni kellett a Spotify megjelenésére valamivel.

Így hát a cupertinóiak bedobták a közösségi média kártyát, és saját platform építésében látták a jövőt. Mondanom sem kell: óriási bukás volt. Mint ahogy egyébként a cég többi hasonló próbákozása is. A Ping azt tette lehetővé, hogy az iTunes-on keresztül a zenészek és előadók posztokat oszthattak meg, új eseményeket hozhattak létre, a felhasználók pedig láthatták, hogy a barátaik milyen koncerteken fognak résztvenni.

Hasonló funkciók egyébként a mai Spotify és Apple Music szolgáltatásokban is fellelhetőek nyomokban, igaz nem különösebben közkedveltek. Steve Jobs 4 hónappal lemondása előtt mutatta be a Pinget, aki úgy jellemezte a szolgáltatást, mint a Facebook és Twitter találkozását az iTunesszal. Valójában tényleg erről volt szó, semmit sem gondoltak túl az Apple-nél, csak egy működőnek vélt stratégiát próbáltak a saját áruházukba integrálni.

Tulajdonképpen az elképzeléssel nem is volt akkora probléma, hiszen neves zenészek álltak be a Ping mögé, az első 24 órában pedig már 1 millió usernél pörgött a számláló. Igaz, ez mégis csak csekély szám, ha azt nézzük, hogy ekkor már 160 millió ember használta az iTunest világszerte. A sajtó mégsem fogadta pozitívan, sőt Steve Jobs odáig ment, hogy elismerte a Pingnek szüksége lett volna a Facebookos integrációra.

Ekkor már azonban a Ping képtelen volt létezni a Facebook közönsége nélkül, így gyorsan el is vérzett. 2012-bn Tim Cook elmondta egy interjúban, hogy a felhasználók ítéletet hirdettek a Ping felett és nem fognak túl sok energiát beleölni a továbbiakban. Ez viszont nem volt igaz, hiszen az iTunesnak szüksége volt a megújulásra, amit a Pingnek nem sikerült beváltania. Mind üzleti, mind stratégiabeli megújulásra volt szükség, ami csak 3 évvel később jött el.

Ennyi idő kellett, hogy az Apple belássa az emberek csak zenét akarnak hallgatni, ahogy régen tették az iPod korszakában is. Időközben felvásárolták Jimmy Iovine és Dr. Dre közös cégét a Beats Electronicsot, amely a Beats by Dr. Dre termékek és a Beats Music birtoklója is volt.

A 3 milliárd dolláros üzletet követően 2015-ben az Apple bemutatta az Apple Musicot, amely mára a világ második legnagyobb zene streaming szolgáltatása lett. Az Apple zene bizniszét egészen idén augusztusig Iovine irányította, akit az egyedi tartalmak bukása miatt végül elmozdítottak pozíciójából.

Forrás: AppleInsider

iPhone XS | Részletre is

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!