imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Megjöttek az októberi Keynote meghívói

Kövesd velünk az eseményeket!

Az otthoni okoshangszóró lesz a következő mobiltelefon?


Lassan már mindenkinek van okostelefonja, a piac vészesen közelít a telítődés felé. A gyártók új utakon próbálnak haladni, és most úgy tűnik, az otthoni okoshangszórókkal találtak egy járhatót.

Az összes, mai értelemben klasszikusnak mondható elektronikus eszköz – okostelefon, táblagép, laptop, PC – nagyjából megtalálta közönségét. Már rég nem beszélhetünk robbanásszerű növekedésről ebben a szegmensben, leginkább csak az elévülés és az új funkciók tudnak még forgalmat generálni. Persze ebből is szépen meg lehet élni, de érthető módon a gyártók ennél többre vágynak. Kell a növekedés.

Szerencséjükre az okosélet, okosotthon lufi még bőven nem pukkadt ki, rengeteg mindent lehet még felokosítani az emberek életében. Egyszerűen csak át kell helyezni a hangsúlyt az okostelefonokról más eszközökre. Az Apple – bár pontos számokat nem tudunk – sejthetően egészen jól betalált egy ilyen, még kiaknázatlan (alig kiaknázott) piacra az Apple Watchcsal. De nem ez az egyetlen meghódítható terület, ahol mostanában nagy a mozgolódás. Egy friss felmérésből most kiderült, meglepően nagy a potenciál az otthoni okoshangszórókban is.

Az NPR és az Edison Research “The Smart Audio Report” című kutatásának adatait két részletből szedték össze. Egy 1 010 személyt érintő gyűjtésből, amelyben találomra választották ki az adatközlőket, és egy 806 fős, célzottan okoshangszóró tulajokat megszólító kérdéssorból. A kapott eredmények elemzése után a következőre becslésekre jutottak:

  • minden hatodik amerikai (16%) birtokol valamilyen okoshangszórót
  • ez ugrásszerű, 128%-os növekedést jelent egy év alatt
  • 7% vásárolt ilyen jellegű terméket a tavalyi Black Friday alatt
  • a megkérdezettek 4%-a 2017 végén szerezte be élete első okoshangszóróját
  • az Amazon továbbra is uralja a piacot, 11%-nak van legalább egy Echója otthon
  • 4% pedig a Google mellett döntött

Azonban nem csak a terjedés sebessége az érdekes ebből a felmérésből. Jó kérdés, hogy a felhasználók az okoshangszórókkal vajon kiváltanak más eszközöket bizonyos feladatoknál, vagy csak egy extra kütyünek számít a meglévőek mellé? Úgy tűnik, az előbbi változat a domináns:

  • 39% kevesebbet használja a rádiót
  • 34% az okostelefonját is
  • 30% a TV-zéssel eltöltött órák számát redukálta
  • 27%-nál a tablet rovására megy az okoshangszórózás
  • 26% ritkább használja a PC-jét
  • 23% pedig kevesebbet olvas nyomtatott kiadásokat
  • cserébe a megkérdezettek 44%-a többet használja az adott virtuális asszisztenst

Nem meglepő módon kiderült az is, hogy az elsődleges use-case a zenehallgatás. És éppen emiatt számíthat sikerekre az Apple a HomePoddal, hiszen az ismert specifikációk alapján a HomePod kifejezetten erős lesz hangminőség terén a versenytársaihoz képest. Ez azért fontos, mert így olyan országokban is érdekes termék lehet (például itthon), ahol a Siri csak korlátozott mértékben használatos a nyelvi akadályok miatt.

Ezzel szemben az Amazon teljesen más üzletpolitikát folytat. A vállalat elsődlegesen kereskedéssel foglalkozik, és csak másodsorban gyárt hardvert. Nekik megéri az is, ha minimális nyereséggel (esetleg veszteséggel) adja el az Echókat. Az olcsó ár következtében letarolják a piacot, beférkőznek a háztartásokba. A biznisz rész pedig ez után jön: mivel az asszisztensen keresztüli vásárlások, ajánlások várhatóan szép kis forgalmat generálnak az Amazon “webshop” részén, illetve más cégek komoly összegeket fizethetnek, egy-egy toplistás ajánlásért. De épp emiatt aránylag szűk azoknak az országoknak a köre, ahol ezzel a modellel boldogulhatnak – kishazánk sem tartozik ide.

Kíváncsian várjuk tehát, mit hoz a jövő. Az biztosan látszik, hogy igény van rá, és nagyon úgy tűnik, az Apple a hangminőség-orientált HomePoddal jó helyre pozicionálta magát.

Forrás: Engadget

Egyes források úgy sejtik, már nem kell sokat várnunk a megjelenésre. A hangminőséggel kapcsolatban pedig már csak azért is bizakodóak lehetünk, mert eleve audiofil termékként indult a fejlesztés. Majdnem 1 méteres is lett a végeredmény…

Kifutó MacBook Pro modellek

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!