imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Megérkezett az AirPods Pro

az Apple legújabb fülese!

Az új kedvenc mindennapi funkciód: regisztrálj Apple-lel


A sok újítás közben fontos nem elmennünk az egyik legjobb új kényelmi funkció mellett, ami egyszerre teszi majd gyorsabbá, biztonságosabbá és stresszmentesebbé a regisztrálást.

Az egyes oldalakhoz, szolgáltatásokhoz, appokhoz a regisztrációs folyamat általában körülményes. A legtöbb esetben legalább egy e-mail címet és egy jelszót kell megadj, majd az e-mail címet megerősítsd. A jelszó legyen biztonságos, valamivel jegyeztesd meg, stb.

Ez egyrészt nem kényelmes folyamat, másrészt az e-mail cím megadása kifejezetten kellemetlen is lehet. Biztosan megbízol az adott cégben, hogy csak és kizárólag téged érdeklő leveleket fog küldeni? Nem fogja még véletlenül sem átadni másnak az információd? Nem fogja esetleg feltörni valaki a szerverét, hogy lenyúlja az adatokat, köztük a jelszavaddal?

Erre a két problémára eddig is lehetett megoldást találni az elmúlt időszakban, ha az ember odafigyelt. A Facebook és a Google regisztráció sokkal egyszerűbb folyamat, ráböksz és csak azt kell megadd, hogy az addott oldal/app milyen információkat tud majd rólad. Igen ám, de ezzel meg a világ két legnagyobb adattal “gazdálkodó” vállalatnával osztod meg az infókat. Engem speciel ez nem zavar, de sokakat igen. Ráadásul a Facebook regisztráció nálam sokszor körülményesebb volt: végigböngészni, hogy mit osztok meg.

Alternatív, eldobható és speciális e-mail címek

A másik probléma az e-mail kérdése. Igen, szeretnék a vállalattól e-mailben megerősítést kapni a vásárlásomra, de nem feltétlenül akarom a folyamatos e-mailjeiket olvasni. De még ha fleiratkozok a listájukra, nem szeretném, ha másik brand alól is írnának nekem (erre csak elméletben hozott megoldást a GDPR, a gyakorlatban sokszor nem). A megoldás? Eldobható (burner) e-mail címek!

Van, aki alternatív “regisztrálós” e-mail fiókot használ erre, ő sok infótól elesik. Mások eldobható e-mail címeket használnak, ami csak addig létezik, amíg belépve maradsz; ez sem tartós megoldás. Az eddigi legjobb, az a böngészőkbe épített e-mail menedzser, mint például a burnermail, ahol további e-mail címeket hoz létre minden regisztrációhoz, és ezt kezeli.

Ez már egy jó megoldás, de megint felveti: ha mindezt egy harmadik fél appja tudja rólam, abban megbízhatok? Ráadásul ez csak egy Chrome kiegészítő, mi van ha az iPhone-ban szeretnék regisztrálni?

Sign in with Apple

A hétfő este bemutatott sign-in with Apple megoldás nem csinál mást, mint összeszedi a piac legjobb megoldásait, majd hozzáadja az Apple ökoszisztéma biztonságát. Ezzel pedig azonnal kialakul a létező legkényelmesebb és legbiztonságosabb regisztrációs rendszer.

Az adott oldalhoz tartozó regisztrációdnál megadhatod, hogy a valós e-mail címed használja, vagy regisztráljon egy teljesen random, hozzád kitalálhatatlanul kötődő fiókot. Ezt később le is lőheted, ha “elégne”. A helyzetmeghatározáskor pedig dönthetsz arról, hogy csak egyszer adod meg a helyzeteted, többször nem fog rálátni a másik fél. A biztonságodat pedig a FaceID vagy TouchID biztosítja.

Az oldalak esetében szerintem vegyes képet kap majd a fogadtatás. A UX designerek imádni fogják, mert gyorsítja a regisztrációs folyamatot, növeli a bizalmat. A marketingesek fanyaloghatnak azon, hogy kevesebb infót kapnak, és kevésbé tudnak rád szabott hirdetést indítani. Az adatokkal kereskedőknek borzasztó lesz. Ellenben van egy hír, miszerint a fejlesztők annyira nem fogják imádni ezért az Apple-t…

Cupertinóban ugyanis annyira hisznek ebben a megoldásban, hogy szeretnék minél több userrel használtatni. Ezért pedig azt kérik a fejlesztőktől a frissített humán interfész irányelvében, hogy minden létező platformon (app, website) használják ezt a megoldást. És ami kezdi kiverni a biztosítékot, hogy tegyék ezt az opciót legfelülre…

Ezek alapján pedig két dologban lehetünk szinte biztosak.

A Sign in with Apple egy olyan funkció lesz, amit ha egyszer elkezdünk használni, sosem akarunk majd másra visszatérni. Elfelejthetünk egy kör macerát, ami korábban teljesen alapértelemezett volt. Imádni fogjuk.

Másfelől, ha ezt tényleg ennyire erőltetni fogják, akkor újabb hangos támadás érkezik majd a zárt rendszer monopol jellegét és az erőfölény kihasználását illetően, és a tábort ez esetben akár a Facebook és a Google is támogathatja, ami akár csúnya méreteket is ölthet.

De egyelőre inkább örüljünk annak, hogy milyen szuper lehetőség érkezik ősszel!

Te fogod használni?

Apple Watch sosem látott árakon!

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!