imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Megérkezett az AirPods Pro

az Apple legújabb fülese!

Az USA-ban már az Apple Pay a legnépszerűbb mobilfizetési platform


Ha a Cupertinóban kapható kávé minőségében nem is, de a mobilfizetési rendszer népszerűségében állítólag már leverte az Apple a Starbucksot Amerikában. 

Bár itthon sajnos nem elérhető a szolgáltatás, de a tengeren túlon a Starbucks saját mobilalkalmazásával megrendelheted, kifizetheted és express gyorsan átveheted a kávéd a hozzád legközelebb eső kávézóban. Meg persze pontokat gyűjthetsz, személyre szabott ajánlatokkal bombáznak, stb… Így nem véletlen, hogy a világ legkedveltebb kávémárkájához tartozó alkalmazás is előkelő helyet foglal el a listán: eddig ez volt a legnépszerűbb mobilfizetési módszer az Egyesült Államokban.

Az eMarketer szerint azonban az Apple Pay-nek sikerült a trónfosztás, és a tavalyi év során átvették a vezetést: 27,7 millió amerikai állampolgár használta fizetésre az Apple saját pénzügyi megoldását.

2019-re a felhasználók száma már 30,3 millióra nőtt, a mobilfizetési tranzakciók aránya pedig 47,3%-ra duzzadt. Szemben a Starbucks 25,2 millió felhasználójával és 39,4%-os online fizetési arányával.

Az eMarketer szerint a kiemelkedő és ugrásszerű növekedés az Apple Pay elfogadást támogató POS terminálok számának növekedésének köszönhető. A bennük lévő NFC chip egyébként nem csak az Apple megoldásait fogadja el. Ugyanúgy nyitott a Google Pay és Samsung Pay irányába is, azonban a konkurenciának meg kell osztoznia az Androidos piacon.

A Digital Trends előrejelzései szerint 2019 végére az amerikai kereskedők több mint 70%-ánál elérhető lesz az Apple Pay, mint fizetési opció. Ezzel szemben a Starbucks terjeszkedése egészen limitált, hiszen a fizetési eszköz csak a saját bolthálózatukban érhető el.

Image result for apple pay

Felmérések szerint az érintés nélküli mobilfizetések összege az Amerikai Egyesült Államokban idén eléri a 100 milliárd dollárt. Ami azért már egy egészen szabad szemmel is látható érték, ez forintban valahol a 29,5 billiós összegnél jár. A felhasználók számát tekintve fejenként 1 545 dolláros (kb. 455 ezer forintos) éves költést jelent 24%-os növekedés mellett.

Azoknak a száma, akik ez évben a mobilfizetés előnyeit élvezik közel 64 millió (az USA okostelefon használóinak 30%-a), ez 9,1%-os növekedés 2018-hoz képest. A legerősebb korcsoport a felosztásban a 25 és 34 év közöttiek.

Forrás: eMarketer

MacBook Pro és iMac most 3 év jótállással!

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!