imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Gyorsan merül az iPhone-od?

Azonnal frissíts iOS 13.1.1-re!

Az vagy, amit teszel – Változtass szokásaidon!


Nincs is jobb idő a megújulásra, mint a tavasz. Az éledező természet energiái számodra is motiválók lehetnek, hogy megszabadulj régi rossz szokásaidtól és új, egészégesebb és produktívabb rutinokat vezess be.

Tegyünk most egy kis pszichológiai kitekintést a szokások világába, illetve nézzük pár appot, melyek megváltoztathatják a legrosszabb habitusaidat is.

Az vagy, amit teszel

A ruha, amit reggel felveszel, ahogy megszervezed az adott napod és ahogy az elkövetkezendő időszakra tervezel mind-mind te vagy és a mindennapi döntéseid következményei. A legtöbb döntés, melyet meghozott tudattalanul, rutinból történik.

Éppen ezért, a leghatékonyabb módja annak, hogy fejlődj, az, ha változtatsz szokásaidon. Nem is olyan nehéz: mindössze tudatosan figyelned kell arra, amit csinálsz néhány hétig vagy hónapig, míg az automatikussá nem válik. Egy a lényeg, hogy ne hagyd abba.

Ebben segíthet, ha nyomon követed tevékenységeid, esetleg játékossá teszed az egész folyamatot. Komolyan, tudományosan bizonyított, hogy az segít. Nézzük csak, hogyan is kell csinálni.

Kezdd napi szinten, még akkor is, ha a végén kevesebbre van szükséged. A napi szintű dolgokat a legkönnyebb trackelni, márpedig a kulcs a folytonosságban van. Ez fellelhető az összes appban, ami segít új rutinokat kialakítani. Ennek pszichológiai háttere igen egyszerű: tartsd fenn a folyamatot, ne törd meg a rendszert.

Ha pl. 24 napon keresztül képes vagy minden nap 5-kor felkelni, akkor már a 25.-en is kirúgdosod magad az ágyból, nem fogod egy felkelés miatt bukni az egészet. Ha már beálltál egy automatikus rendszerre, ha kihagysz egy-egy napot, attól még a szokásod megmarad.

Másik szintén működő metódus, ha különböző tevékenységeket halmozol. Például: minden nap 5:30-kor felkelsz, nyomsz egy laza futást, beveszed a vitaminokat és tolsz egy egészséges reggelit. Tehát egy csomó pozitív tevékenységet láncolsz egymáshoz. Nem kell nagy dolgoknak lenniük, lényeg a rendszeresség, és hogy mindig ugyanazzal kezdd.

Továbbá az sem árt, ha pozitív szokássokkal töltöd meg az életed és szép fokozatosan megszabadult a régi rossztól.

Pro tip: Bár azt gondolhatod, hogy az akaraterő mindenre elég és azt tudnod kell, hogy a nap során egyre jobban fogy az erőd, így érdemes az új rutinokat már a nap elejére időzíteni.

A legjobb iPhone appok leszokáshoz

Everybody has a vice and bad habit they want to kick. May it be smoking, alcohol, sugar consumption or stress. Apps help you overcome the first terrible days and weeks of cravings or uncertainty in the new behaviour. They are great support tool, offering motivation, social support and track important milestones.

QuitNow

Egy alkalmazás, mely segít leszokni a dohányzásról. Követhed a dohányfüstmentes napok számát, az összes pénzt és időt, amit megspóroltál. A Health tabon nyomon követheted, az eddig elért mérföldköveid és az összes pozitív dolgot, amit az egészségedért tettél.

Nomo

Mondj nemet a rossz szokásokra! A Nomo az egyik leguniverzálisabb alkalmazás, mellyel trackelheted a józanságod. Kereshetesz segítő partnereket, követheted a mérföldköveid és még kis speciális bónusz badgeket is kaphatsz.

A legjobb iPhone appok új szokások meghonosításához

Momentum

Talán az egyik legtöbb funkcióval rendelkező alkalmazás, mely praktikus emlékeztetőket kínál, akár napi szinten is vagy heti targetekkel.

Habitica

A legjátékosabb megoldás, egy csipetnyi fantasy-vel. Nem éppen egy átlagos, minimalista alkalmazás. Az app segítségével e is hős lehetsz, aki küldetéseket gyűr le, aranypénzeket gyűjt, hogy fejlessze a karakterét. A design is egyértelműen kiváló és biztos, hogy ez az app minden nap fel fog deríteni.

Stickk

Az alkalmazást két egyetemi professzor találta ki, mely segítségével gyakorlatilag magadra fogadhatsz. Elköteleződhetsz magad felé, egy kis rizikóval. Na, ez aztán az igazi motiváció.

Streaks

Az egyik legnépszerűbb app, mely segít halmozni (nem az élvezeteket, de) a jó szokásokat. Az Egészség alkalmazással integrálva pedig sokkal egyszerűbb követni tevékenységeid, pláne, hogy még az Apple Watch használatát is támogatja.

Te mitől szabadulnál meg a legszívesebben és mit integrálnál újdonságként az életedbe?

Apple Watch sosem látott árakon!

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!