imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Csendben frissült a MacBook választék

Nagyobb aksi, erősebb proci, True Tone kijelző

Barbearian – Pokoljárás medvebőrben


Telefonos játékokban Finnország nagyhatalomnak számít. Az Angry Birds és a Clash of Clans óriási sikereket ért el a free-to-play modellben, de a prémium szegmensben is hozhatunk példát a Badland képében. A tavaly megjelent Barbarian tovább öregbítette az északiak hírnevét.

Ha egy játék egyszerre érkezik Windowsra, Macre, és iOS-re, akkor sejteni lehet, hogy nem egy átlag mobilos címmel van dolgunk. A nagyobb képernyőn nagyobbak az elvárások is, így jó esetben magasabb minőségre számíthatunk. A Helsinkiben élő Kimmo Lahtinen mindhárom platformra kiadta az egymaga által fejlesztett Barbeariant, munkáját a kritikusok egymásra licitálva méltatták (a Metacriticen pl. ez az egyik magasabb pontszámmal jutalmazott iOS játék). Az azóta eltelt néhány hónapban magasabb ára ellenére is gyakran felbukkan a letöltési toplistán, így hasznos lehet, ha vetünk rá egy pillantást.

A Barbearian indításkor pont úgy vág a dolgokba, ahogy mi fogunk szétcsapni ellenfeleink sorai közt. Lenyúzott medvebőrbe bújt főhősünkkel egy furcsa, idegen világban találjuk magunkat, ahol közlik velünk, hogy egy kísérlet kedvéért keresztül kell jutnunk a ránk szabadított szörnyek hordáin. Teljesítményünket kiértékelik majd, jó munkát, úgyis meghalsz, viszlát. Ennyi a felütés, mi pedig annak rendje és módja szerint fejest ugrunk a küzdelembe remélve, hogy végül sikerül hazakeverednünk.

Szóval van történet, de azért nem kell tőle szerepjátéki kidolgozottságot várni, Lahtinen játéka szinte kizárólag az akcióról szól. Ehhez egy szigetszerűen felépített nyílt világot kapunk, ahol a különböző területeket megnyitva haladunk végig az előttünk álló ütközeteken. A fejlesztésekhez és a kihívások közötti válogatáshoz külön menü nincs, az interakciókat szó szerint ki kell járnunk.

A játék sava-borsa a harc. A véletlenszerű generálás miatt nincs két egyforma pálya, az egyes szintek ismétlésekor csak a kihívás mértéke lesz azonos. Ellenségeink óriási csapatokban rontanak ránk, de a legfontosabb cél a vezéreik legyőzése. Ezen kívül mindig akad egy fogoly is, kinek megmentése opcionális, de ha sikerrel járunk, az illető beáll egyre gyarapodó seregünkbe. Ez a nyomunkban loholó kompánia a Barbearian legügyesebb húzása. Néhány fejezet után már valóságos kis hadosztály kísér minket, ami egészen látványossá teszi az ütközeteket. Természetesen nem maradnak ki a műfaji alapnak számító különleges képességek sem, változatos módjait kínálva rosszakaróink jobblétre szenderítésének.

Megfelelő hajtóerő híján persze a folyamatos hadakozás is unalmassá tud válni, az érdeklődés fenntartásáról főként a fejlesztések gondoskodnak. A játékbeli valuta a dinnye, ami egy totális agymenés, de erről lásd kicsit lejjebb. A tökfélékért katonáinkból íjászokat és lovagokat faraghatunk, bővíthetjük eszköztárunkat, növelhetjük életerőnket, stb. Az ilyen apróságok biztosítják, hogy hosszabb távon is izgalmas legyen a móka, hiszen az új lehetőségek új színt is hoznak a harcba.

Ami a hangulatot illeti, a fejlesztő ügyesen ismerte fel, hogy a rajzfilmszerű grafikának nem áll jól a komolykodás. A Barbearian így meg sem próbálja sötét fantasynek tettetni magát, itt még az életre kelt csontvázak is meseszerű figurák. A színgazdag környezet, a bolondos karakterek (küldetéseink többségét egy sálas kacsa adja), a szokatlan fegyverek (fejsze mellé géppuska) mind egy önironikus világ megteremtését szolgálják. A vicceskedő stílus ellenére azonban nem sokat leszünk nevetős kedvünkben

A Barbearianben ugyanis már az első kihívások sem egyszerűek. A száznál is több ütközet némelyike csak többszöri nekifutásra sikerül, így ez nem az a játék, amit két óra alatt ki lehet pörgetni. Lahtinen viszont könyörületes, a kevésbé kitartó játékosok az erre szolgáló három csúszkával bármikor enyhíthetik a nehézségi szintet.

Az optimalizációt nem lehet eléggé dicsérni, a heves csatározás szó szerint hidegen hagyta a tesztkészüléket, így a merülés mértéke is elhanyagolható volt. Ha valamire muszáj panaszkodnom, az az idegesítő zene, de ez nagyon egyénfüggő, ráadásul ki is lehet kapcsolni.

A Barbearian egy tőről metszett akciójáték a stílus szerelmeseinek (kulisszatitkokért lásd a fejlesztési naplót). A magasabb árért hosszabb játékidőt és remek kivitelezést kapunk, az élmény pedig a klasszikus PC-s hack n’ slash címeket idézi. Ezúttal sem csalódtunk hát a finnekben, izgatottan várjuk a nyelvrokonok következő nagy dobását.

iPhone XS akár 0 Ft önrésszel és 0% THM-mel

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!