imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Érkezik az új iPad Pro

Magic Keyboarddal és minden földi jóval!

Bepillantás az új iPad Pro és MacBook Air motorházteteje alá


Az EverythingApplePro és iFixit csapata szétkapták a legújabb iPad Pro és MacBook Air modelleket, így kicsit jobb betekintést kaphattunk, milyen hardver ketyeg az új eszközökben.

Kezdjük is az iPad Próval…

Az új 2020-as 11″-es modellbe egy 7540 Wh-s, két cellás akkumulátort zsúfoltak be a tervezők. Ez minimális visszalépést jelent a 2018-as verzióhoz képest, melyben 7812 Wh-s aksi pihen. Az új két cella enyhén aszimmetrikus, mivel az eszközben új került elhelyezésre, hogy mellé beférjen az új LiDAR Scannerrel megtoldott komplett kamerarendszer.

A hátsó kamera szigetben a lencséket illetőleg nem sok minden változott. Maradt a duplalencsés buli, 12 MP-es széles látószögű lencsével, valamint egy 10 MP-es ultraszéles látószögű lencsével, ami 125°-os látószögig működik. Meg persze a 2x-es optikai és 5x-ös digitális zoom is adott.

Ami viszont új az egészmodulban az LiDAR Scanner, mely gyakorlatilag két egymásra helyezett lencsemodulból áll. Bár ezt sehol nem részletezték, de nagy valószínűséggel egy VSCEL transzmitterből és egy fogadó egységből áll a szkenner. A lencsék kettőse felel a mélységi feltérképezését.

Az egész két kameralencséből és szkennerből álló “komplexum” az iPadek hátulján gyakorlatilag összetettebb technológia, mint a tavaly debütált iPhone 11 Pro szuper kamerarendszere. Arról is már sokszor volt arról szó, hogy az Apple elkezdi alkalmazni a ToF technológiát a jövő évi készülékeiben, akár tripla-, akár négyes kamerarendszer elosztásban.

Az alaplapon szintén nem változott sok minden. Természetesen képesre tették az új A12Z processzor befogadására és egy két csatlakozó egy picit megváltozott. De érdemi különbséget nem lehet felfedezni az elmúlt két év alkatrészei közt.

Jöjjön a MacBook Air…

Az új verziós Air esetében szintén nem kell óriási újdonságokra számítani. A Magic Keyboard névre hallgató olló mechanikás billentyűzet sikerrel váltotta az eleget szapult butterfly billentyűzetet.

A 16″-es MacBook Próban bemutatkozó új mechanika minden bizonnyal szépen, lassan át fogja venni az irányítást az egész Mac termékkínálaton. Hozzáadva egy durva fél millimétert a készülék vastagságához.

Emellett az alaplapon turkálva fellelhető egy kissé megnövelt processzor hűtőborda, valamint a trackpad új kábelezése és kábel elrendezése, ami könnyebbé teheti az aksi mindenkori javítását.

Az akkumulátor modellszáma nem változott a tavalyi évhez képest, a mellett megtalálható hangszórók pedig ragasztva és csavarozva is vannak az új modellben. Ami viszont fontosabb, hogy az SSD és a RAM is leforrasztásra került, így azok cseréje már nem olyan egyszerűen megoldható.

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!