imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Itt az új MacBook Pro 16" 2019

Mi pedig leteszteltük

Bocsánatot kért az Apple-től a Google


Megijedtek, hogy a Facebook sorsára jutnak, így inkább maguktól lekapcsolták az adatgyűjtő alkalmazásukat és nyílt bocsánatkérést fogalmaztak.

Tegnap számoltunk be róla, hogy a Facebook, megkerülve az App Store szabályait, olyan alkalmazást telepített többek közt tinédzserek telefonjaira, amelyek tulajdonképpen minden használati adatot begyűjtöttek – képeket, videókat, üzeneteket, böngészési előzményeket is ideértve. Mindezt rejtetten, havi 20 dollárért, ajándékutalványban.

Az Apple az Developer Enterprise Program keretében lehetőséget biztosít a szervezetek számára, hogy azok elkészítsék a maguk, belső használatra szánt egyedi alkalmazásaikat. Ezekhez a vállalati alkalmazásokhoz nincs szükség App Store-ra (MDM rendszeren keresztül telepíthetők), szükség van viszont az Apple engedélyére.

Miután kiderült, hogy a Facebook visszaélt ezzel a lehetőséggel, az Apple szinte azonnal letiltotta Zuckerbergék vállalati alkalmazásait. Az engedély visszavonása azonnal használhatatlanná tette a Facebook összes belsős iOS alkalmazását.

Többek közt a Facebook, az Instagram és a WhatsApp korai tesztverziót is.

Magyarul, ha nem is állt le, de erősen megtorpant ezeknek a fejlesztése, hiszen most nem tudják rendesen előtesztelni. Arról nem is beszélve, hogy például a Facebook dolgozók közlekedése is egy ilyen appon keresztül volt szervezve, ami szintén egy pillanat alatt ment a süllyesztőbe.

És a történet itt még nem ért véget. Mára virradóra kiderült, hogy a Google is ugyanilyen trükkökkel gyűjtött felhasználói adatokat. Csak az övékét nem Facebook Research névre keresztelték, hanem Screenwise Meternek. Annyi még a Google mellett szól, hogy ők sokkal egyértelműbben kommunikálták az adatgyűjtési szándékot, és a kilétüket sem maszkolták el, a résztvevőket a saját Opinion Rewards programjukon keresztül toborozták. Az ajándékkuponos megoldás viszont ugyanaz. Mindezt 2012 óta.

Ami az igazán érdekes nem is ez, hanem a Google reakciója. Egyrészt saját maguktól eltávolították az alkalmazást. Majd a The Verge kérdéseire a következő nyilvános bocsánatkérést fogalmazták meg:

A Screenwise Meter iOS alkalmazásnak nem lett volna szabad az Apple Developer Enterprise Programján keresztül futnia – ez hiba volt és bocsánatot kérünk érte. Az alkalmazást elérhetetlenné tettük az iOS készülékeken. Az alkalmazás használata teljesen önkéntes és mindig is az volt. Világosan közöltük a résztvevőkkel, hogy mire használjuk fel az adataikat az alkalmazáson keresztül, nem fértünk hozzá alkalmazásokon belüli titkosított adatokhoz és a résztvevők bármikor kiléphettek a programból.

Nem nehéz megsejteni, hogy ezzel a hirtelen mea culpával a Google el szeretné kerülni, hogy ők is a Facebook sorsára jussanak, és bukják a vállalati alkalmazások használatának lehetőségét. A kérdés már csak az, hogy ez mennyire hatja meg az Apple-t egy hét éve futó történet esetén…

Forrás: The Verge

Szerintetek üzletpolitikailag megteheti az Apple, hogy ebben a helyzetben a Facebookot tiltsa, a Google-t meg nem?

iPhone XR akár 0 Ft önrésszel és 0% THM-mel

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!