imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

10+1 rejtett Safari-trükk

Ismered bármelyiket?

Csak lélegezz nyugodtan!


Téged is rendszeresen piszkál az órád napközben, hogy végezd el a Légzés (Breathe) alkalmazás „napi relaxációs gyakorlatát”? Mivel a legtöbb ember nem kapcsolja ki az ismétlődő emlékeztetőt, így te is közénk tartozol. De mire is jó ez az egész? Mintha az ember magától nem venne levegőt…

Az Apple az alábbiakban ragadta meg a Légzés alkalmazás esszenciáját:

A Légzés alkalmazás néhány mély lélegzetvételre ösztönzi, és mindennap emlékezteti, hogy szánjon időt a helyes légzésre. Kiválaszthatja, hogy mennyi ideig szeretne a légzéssel foglalkozni – ezt követően egy animáció és finom érintések segítik Önt az összpontosításban.

Az egyik hétköznapi tévedés az alkalmazás működésével kapcsolatban, hogy a Légzés app detektálja a stresszes epizódokat a nap során, és ekkor figyelmeztet, hogy nem árt kifújni magad.

A kavarodás alapja a fránya pulzusmérés. Ugyanis az óra a nap folyamán percről percre, folyamatosan monitorozza a pulzusod. Ebből lesznek azok a szép nagy görbék az Egészség alkalmazásban. Arról viszont már nem szól a fáma, hogy a pulzus ok nélküli (pl. edzés indítás) periodikus változását az óra NEM a stressznek tulajdonítja, így tehát az emlékeztetők nem hozhatók összefüggésbe a pulzusváltozással.

Néha csak jókor tapint rá az óra, hogy felajánljon egy gyors egy perces relaxációt, múltkor viszont vagy háromszor zaklatott egyhuzamban a bejglikómás horpasztásom alatt, hogy ugyan, engedjek már ki egy kicsit a fáradt gőzből. (De biztos vagyok benne, hogy csak azért, mert azt még nem tudja érzékelni, mikor kéne inkább a nadrágom derekából kiengedni kicsit.)

A Légzés alkalmazás használata

Mindezek ellenére én szeretem az alkalmazást, lehet csak a magányos catlady beszél belőlem, de igazából olyan, mintha törődne az emberrel.

Related image

Ha szeretnéd kihasználni a lehetőséget, hogy egy percig csak magadra koncentrálj, nincs más dolgod, mint:

  • Elindítani az órádon a Légzés alkalmazást vagy rányomni az éppen érkezett értesítésre. Ha magadtól indítod el az alkalmazást, akkor lehetőséged van a Digital Crown elforgatásával kiválasztani, hogy milyen hosszú legyen a relaxációs időszak, egyébként 1 perces etapokat mehetsz.
  • Helyezd magad kényelembe és nyomd meg a Start gombot
  • Lélegess be, ahogy az animáció szűkül és a hálás kis haptikus rezgések jeleznek a csuklódon
  • Majd lélegezz ki, ahogy az animáció mutatja
  • Dupla rezgés jelzi majd, ha vége a körnek.

Fontos, a légzés alkalmazás elnémítja a beérkező értesítéseket, viszont a hívásokat nem, így ha éppen közben csörögne a telefonod, akkor a meditáció azonnal megszakad és véget ér.

Ha viszont sikeresen végigtoltál egy meditációt, akkor az alkalmazás összegzi a “teljesítményed”, még az aktuális pulzusszámod is megmutatja és logolja az eredményeid az egészség alkalmazásban Tudatos percek címszó alatt.

Szabd testre a gyakorlatokat

Azonban néha kicsit unalmas lehet, pláne, ha napi szinten engedsz a relaxációs nyüstölésnek. Szerencsére ennek nem kell így lennie, számtalan szempontból testre szabhatod azt az egy lopott irányított meditációs percet.

Csomó mindent beállíthatsz egyedileg, például: hány be- és kilégzés legyen egy perc alatt, milyen mély legyen a lélegzés, milyen hosszú legyen egy session, stb.

Gyakorlat hosszának beállításához:

  • Nyisd meg az Apple Watch alkalmazást az iPhone-odon, és koppints a Saját óra lapra
  • Koppints a Légzés elemre, majd görgess le
  • Válaszd az Előző időtartam használata lehetőséget

Módosíthatod az egyes lélegzetek hosszát is:

  • Nyisd meg az Apple Watch alkalmazást az iPhone-odon, és koppints a Saját óra lapra
  • Koppints a Légzés, majd a Légzés sebessége elemre
  • Módosítsd a percenkénti lélegzetvételek számát

Sőt, még azt is, hányszor emlékeztessen az óra az esedékes gyakorlatokra:

  • Nyisd meg az Apple Watch alkalmazást az iPhone-odon, és koppints a Saját óra lapra
  • Koppints a Légzés elemre
  • Az értesítésfogadás módjának beállításához válaszd az Értesítések engedélyezése, a Küldés az Értesítési központba vagy az Értesítések kikapcsolva elemet
  • Az emlékeztetők gyakoriságának beállításához menj a Légzési emlékeztetők elemre

Edzés közben vagy ha magadtól lenyomtál egy-egy légzőgyakorlatot, akkor a Watch automatikusan átütemezi a napi értesítéseket.

Te használod egyáltalán a Légzés alkalmazást? Tudatosan vagy csak inkább hébe-hóba?

iPhone XR akár 0 Ft önrésszel és 0% THM-mel

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!