imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Megjöttek az első hírek az iOS 14-ről

Vajon melyik készülékeken lesz elérhető?

Drága fogadalmak: százmilliárd felett költöttünk az App Store-ban újév napján!


Nem tévedés, tényleg ekkora volt az App Store évtizedének első napi bevétele. Brutálisan nőtt a vásárlási kedvünk.

Az Apple egy ideje egyértelműen abba az irányba megy, hogy a lassuló iPhone eladásokat az Apple ökoszisztémában található exkluzív szolgáltatások növekvő bevételeivel kompenzálja. Magyarul: már szinte mindenkinek van okostelefonja, nem kell évente cserélni, viszont ha vásárolgatunk rajta, azzal további pénzt tudnak generálni a gyártók/fejlesztők.

A szolgáltatások ráadásul a termékeladásokhoz képest sokkal kiegyensúlyozottabb bevételt mutatnak, nincs akkora nagy kiugrás az utolsó naptári negyedévben. Ami van, az viszont még így is brutális.

Az évtized lezárásaként az Apple ugyanis megosztott pár adatot az App Store számai közül, amik felfoghatatlan összegekről szólnak. Az online piacot egy átlagos héten állítólag több mint fél milliárd ember látogatja meg. A 155 országban elérhető szolgáltatás pedig 2008-as indulása óta mára éppen 155 milliárd dollárt (!) generált a fejlesztőknek (vagyis ebből már levonta az Apple a jutalékát).

A 2019-es év természetesen a legjobb éve volt az App Store-nak is, amit az év végi hajrá mutat igazán: Karácsony és Újév között 1,42 milliárd dollár értékben költöttünk a Store-ban, ami 16%-kal több az egy évvel korábbi számokhoz képest. Újév napján egyedül pedig 386 millió dollárt csengettünk ki appokra, ami átszámítva 114 milliárd forint.

Úgy tűnik, hogy nem csak a fitnesstermek havibérlet eladása ugrik meg ilyenkor. Gondolom a számtalan egészséges életre, táplálkozásra nevelő, edzésterves vagy edzést segítő appnak ez az igazi szüret. Az más kérdés, hogy ezek mennyire “felesleges” kiadások, vagy épp hány embert motivál egy-egy ilyen vásárlás céljai véghezvitelében.

Az Apple az Apple Store sikersztorija mellett hosszú távon egyértelműen a saját szolgáltatások értékesítésének erősítésében hisz. Ezért 2019-ben elindult az Apple Arcade és az Apple TV+ is (meg az Apple News is ami minket nem érint). Ha sikeresek lesznek, pár éven belül az Apple Musiccal karöltve vélhetően az Apple méreteihez képest is komoly bevételi forrásai lesznek Cupertinónak.

Forrás: Apple Newsroom

Te mennyit költöttél tavaly appokra, illetve appon belüli vásárlásokra?

Apple Watch sosem látott árakon!

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!