imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Nyerj AirPods Prót az iSTYLE-tól

Iratkozz fel a hírlevélre!

Eddigi legjobb negyedévét zárta az Apple


Elsősorban a legújabb iPhone modellek és az AirPods/Apple Watch sikere, valamint a szolgáltatások megállíthatatlan előretörése generálta a sohasem látott számokat. Tim Cook az 5G-ről is nyilatkozott.

Ugyan azt hosszasan taglalhatják (és taglalják is) a pénzügyi oldalak, hogy miért sikerült egy éven belül a világ egyik legnagyobb vállalatának részvényárfolyamát megduplázni, fél éve gyakorlatilag korrekció nélkül felfele törni, egy tény: pénzügyileg jobb negyedévet még sohasem produkált az Apple.

Cupertinóban igazán boldog lehetett a felsővezetés, amikor meglátta: 2020 első pénzügyi negyedévében (ami a naptári 2019-es negyedik negyedévnek felel meg) 91,8 milliárd dolláros nettó bevétel mellett 22,2 milliárd dolláros nettó profitot értek el. Nem véletlen, hogy az Apple a karácsonyi időszakkal nyitja az üzleti évét, így kétségtelen jobb lesz idén a hangulat. De nézzük csak, mit tudtunk meg a befektetői hívásból az egyes kategóriákról.

iPhone

A zászlóshajó termék minden idők második legjobb negyedévét generálta 56 milliárd dollár közeli bevétellel, vagyis 8%-kal magasabbal, mint a tavalyi szám. Ennél csak a két évvel ezelőtti iPhone X miatt őrülten népszerű negyedév volt erősebb, akkor 61,1 milliárd dollárral. A siker kulcsa egyértelműen az iPhone 11, ami minden egyes héten a legjobban fogyó termék volt. Európa nagyobb országaiban kétszámjegyű volt a növekedés 2019-hez képest, és végre Kínában is sikerült növekedniük a korábbi megtorpanás után.

A befektetői hívásban (és általában is) jövőbeni termékekről nem nyilatkozik az Apple, Tim Cook azonban az 5G iPhone-nal kapcsolatos kérdésre kicsit kitérően, de adott választ. Azt mondta, hogy a technológia globális terjedésének korai fázisában vagyunk. Véleménye szerint elégedett a jelenlegi termékekkel és a csőben lévőkkel is, és senkivel sem cserélné el az Apple mostani pozícióját. Nem mintha nem tudtuk volna biztosan, de ez azért egy félhivatalos megerősítésnek beillik, hogy jönnek az 5G képes iPhone-ok.

Wearables

Az elmúlt években minden pénzügyi jelentés kapcsán kiemeltük, hogy a hordozható eszközök (elsősorban AirPods és Apple Watch modellek) a legdinamikusabban növekvő hardver kategória a vállalaton belül. Mostanra ez már odáig fajult, hogy megelőzte a Macet bevételekben. Külön ágazatként önmagában egy Fortune 150 vállalat lenne, csak hogy az Apple vezetés kedvenc hasonlatával éljünk.

Szolgáltatások

Az Apple másik húzóágazata, amire egyre nagyobb hangsúlyt fektet, az a szolgáltatások. Itt sem áll le a növekedés egyáltalán az előző negyedéves megtorpanás ellenére sem: az 2019 Q1-hez képest további 17%-kal több bevételt sikerült generálnia. Azért jegyezzük meg, hogy hiába indult el számos saját Apple szolgáltatás (Apple TV+, Apple News+, Apple Arcade), ezek többnyire még vagy ingyenes verziókban futnak, vagy egyelőre nem váltották még be a hozzájuk fűzött reményeket. Így itt továbbra is óriási növekedési potenciált láthatunk.

iPad

Az iPad kapcsán felemás a kép. Ugyan azt láthatjuk, hogy az előző évhez képest csökkent az eladás, azért jegyezzük meg, hogy hiába vártunk év végére egy iPad Pro frissítést, nem volt új termék, ami húzhatta volna felfelé. Itt Luca Maestri pénzügyi vezető továbbra is azt emelte ki, hogy világszerte több aktív iPad készülék van, mint valaha, vagyis egy tartós és szeretett termékről van szó. Aminek manapság inkább a fejlődő országokban van sikere.

Mac

Itt is az iPadhez hasonló képet láthatunk. Ahhoz képest, hogy az izgalmas Mac frissítések (16″-es MacBook Pro és Mac Pro) nem kerültek a polcokra csak az év legvégén/év elején, a minimális visszaesés egyáltalán nem mondható rossznak, sőt. Egy alacsonyabb kategóriás Mac (pl. MacBook Air vagy Mac mini) frissítés valószínűleg felhúzta volna a pozitívba. Ha idén év elején tényleg jönne egy jól sikerült 13″-es Macbook Pro frissítés, az hasonlóan jó számokat eredményezhet.

A bevétel kategóriák szerinti és földrajzi megoszlása az alábbiak szerint alakult:

2020 Q2 terv

Az Apple a hagyományoknak megfelelően közzétette a következő negyedéves várakozásait:

  • 63 és 67 milliárd dollár közötti bevétel
  • 38 és 39% közötti bruttó árrés
  • 9,6 és 9,7 milliárd dollár közötti működési költség
  • 250 millió dolláros egyéb bevétel/(kiadás)
  • 16,5% környéki adóráta

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!