imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Kezünkben az iPhone XS és iPhone XS Max!

Nézd meg és olvasd el első benyomásainkat!

Egy csúcsteló, ami szembemegy a 4 éves iPhone-nal


Na, vajon melyik gyártó hasonlítja legújabb, 2018-as csúcsmodelljét a közel négy évvel ezelőtt megjelent iPhone 6-hoz? Ha már beszólogatósra vesszük a formát, érdemes okosan tenni, nehogy facepalm legyen a vége…

Először is szeretném leszögezni: részemről teljesen belefér, ha a konkurencia saját termékének reklámozásakor kritikával illeti/beszól az Apple-nek. Az iPhone-ok sem mindent tudó készülékek, megvan a maguk előnye és hátránya is. A piaci verseny hevében, pedig miért ne lehetne kidomborítani ezeket a hátrányokat, és szembe helyezni az adott gyártó készülékének előnyeivel. Idáig tiszta sor.

Kellemetlen akkor kezd lenni a történet, amikor a beszólogatás már-már az etikátlanság határát súrolja…

A Samsung legújabb reklámjában megpróbálja meggyőzni az iPhone tulajdonosokat, hogy váltsanak Galaxy-ra. Az Apple is csinált hasonlót (bár ott semmilyen gyártót nem nevezett meg konkrétan), idáig nincs is semmi gond. Sajnos viszont elég sok szándékos ferdítést sikerült belesűríteni a kereken egy perces felvételbe, amelyeket csak egy láthatatlan apró betűs sor old fel valamelyest.

Kezdjük azzal a már önmagában is abszurd ténnyel, hogy következetesen a 2018 márciusában bemutatott Samsung Galaxy S9 csúcsmodellt hasonlítják a 2014 szeptemberében napvilágot látott iPhone 6-tal. Ez kereken 3 és fél év különbség a két készülék megjelenése közt.

Értem én, hogy az iPhone X-hez mégsem lehet hasonlítani, hiszen például a benchmark tesztekben az Apple – hónapokkal az S9 előtt megjelent készüléke – leveri a Samsung csúcskészülékét, de azért az iPhone 6 egy kicsit erős. Mondjuk nem tudom, kire vet rossz fényt, hogy egy ligába sorolja a csúcsmodellt a konkurencia bő hároméves termékeivel…

Ehhez képest a többi kis ferdítés már csak apróságnak hathat, de azért emlékezzünk meg róluk. Ahogy a reptéri terminálnál és már a gépen is látszik: a főszereplő nő egy feltűnően lassú készüléket nyomogat. A vágások is erre az élményre hivatottak ráerősíteni. Bárki, aki használt már régebbi iPhone-t a jelenben, az tudja, hogy egy iPhone 6 még bőven nem lehet ilyen lassú, ha nincs valami hardveres gondja. Esetleg egy iPhone 4s-ről még elhittem volna.

Sejtésünk rögtön be is igazolódik, amikor az apróbetűs rész „Screen images simulated“ mondatát olvassuk (már ha egyáltalán észrevesszük, annyira apróbetűs). Azaz a Samsung lényegében annyira lassította be azt az iPhone 6-ot amennyire akarta, a képsorok nem valós használatot tükröznek.

Később a nő, besokallva a lassúságtól, beugrik egy Apple Store-ba segítségért. Megkérdezi, hogy mit lehet tenni a telefonnal, mert rohadt lassú. A nyegle alkalmazott elmondja, hogy vagy kapcsolja ki a teljesítményfelügyeletet (azaz a megbízhatóság érdekében történő lassítást) és számoljon a váratlan leállásokkal, vagy vegyen új készüléket. Épp csak az egyetlen működőképes és költséghatékony megoldást felejtette ki: az aksicserét.

A bemutatott modell egy iPhone 6 iOS 11.2.6-tal. Újabb iPhone modellek elérhetők. A képernyőképek szimuláltak.

Kifelé a boltból ismét látjuk a notch frizurás fazont és a gyerekét, ami körülbelül az egyetlen értékelhető mozzanata a reklámnak. Már a múltkor is kiérdemelte a Samsung az elismerésemet ezzel a poénnal, inkább ebbe az irányba lenne érdemes menniük a legközelebbi kritikus hangvételű kampányuk során szerintem.

Természetesen a videó vége, hogy a nő vesz egy S9-et és nagyon boldog.

Összegezve tehát azt tudom mondani, hogy a Samsung most csúnyán mellényúlt. Sikerült megtalálniuk az iPhone-ok egyik legerősebb tulajdonságát, azaz a tartósságot, értékállóságot és abba beleszállni. Ez az a terep, amiben az Apple mindig is verhetetlen volt. Ehelyett kiemelhettek volna egy sor képességet, amiben az S9 tényleg jobb, mert biztosan van ilyen is.

Ez így, ebben a formában csak egy nem túl korrektre sikerült, facepalm reklám lett…

Forrás: MacRumors

iPhone XS | Részletre is

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!