imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Nyílik az iSTYLE adventi naptára

Bomba jó karácsonyi ajánlatok az iSTYLE-tól!

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Egy érzelmekkel teli Apple reklám érkezett


Az iPhone-ok fotós képességeiről rengetegszer láthattunk már különbözően ötletes reklámokat, sőt, egy külön oktató aloldalt is nyitott az Apple a funkciónak. A Memories-ről viszont idáig nem volt szó, ezt pótolták a mostani reklámmal.

Aki esetleg nem ismerné, a Memories egy külön kis aloldal a Fotók alkalmazáson belül, amit az iOS 10-ben adtak az apphoz. Mivel már minden okostelefonnak (hát még az iPhone-oknak) elfogadható minőségű kamerája van, ezért az emberek értelemszerűen rengeteg képet készítenek nem csak a nyaralások, hanem a hétköznapok során is. Ebből következik, hogy a beláthatatlan mennyiségű kép között elveszhetnek az igazán fontos pillanatok. Nyilvánvaló, hogy egy nyaralás emlékezetesebb élmény, mint a kajafotók, amiket instára lőttél.

Erre a helyzetre kínál megoldást az Apple a Memories által. Az alkalmazás algoritmusai valamilyen úton-módon eldöntik, hogy mi lehetett fontos élmény (gondolom, ha például a megszokott lakhelyedtől távol készítesz sok képet stb.), majd az ekkor készült fotókat/videókat/szelfiket összegyűjti, és csinál belőle egy kis slideshowt. Persze feliratokkal, aláfestő zenével és a többi. Ráadásul szerkeszthető formában, tehát megadhatsz más hangulatot, képeket, majd a telefon eszerint fogja összeállítani a videót. Mindezt egyébként meglepően okosan teszi, nagyon meglepődtem, amikor a tengerparton készült fotóimat „Parti Sétány”-nak nevezte el magától, nem csak dátumot és helyszínt ad meg.

Nyilvánvaló, hogy az egész az ember érzelmeire próbál hatni, így nem csoda, hogy a most kiadott reklám is az érzékenyebb lelkűek könnycsatornáját veszi célba. Az 1 perc 40 másodperces videó elején egy idős, könyvtárosra hajazó bácsit látunk bolyongani egy hatalmas épületben, ahol filmtekercsek, fényképek között válogat teljesen old school módszerekkel: üvegvitrinek, bőrmappa, tologatós kocsi, minden ami kell.

Miután összeszedte az anyagot, egy kis vágószobában kezd el tevékenykedni, szintén békebeli eszközökkel: a filmszalagot vágja, ragasztja, festékkel és nyomatokkal feliratot készít, majd az elkészített tekercset felrakja a kivetítőre. Elindul a videó, egy család kedves emlékei a gyerekekkel, ez megy jópár másodpercig, majd jön az rész, amihez képest az Incepcion legnagyobb fordulata is nevetségesnek hat: az videót a filmen szereplő anyuka nézi igazából a telefonján, ugyanis ez egy Memories, tehát az öreg tag lényegében a Fotók algoritmusa volt, aki összeállította az emléket.

Pátosz, sci-fi, csavaros történet, ember-gép hasonlatok, nem is kellhet más így reggelre.

Na jó mégis, például rövidhírek a kávé mellé, amikért az új Shuffle rovatunkba érdemes ellátogatnod.

DJI Osmo Pocket

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!