imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Gyorsan merül az iPhone-od?

Azonnal frissíts iOS 13.1.1-re!

Egymilliárd dollár profit, kockázat nélkül, Apple módra


Hiába kap nagyobb publicitást az új szolgáltatásokból az Apple TV+ vagy az Apple Arcade, a legnagyobb és legkönnyebb profitot az egyik friss elemzés szerint nem ezek termelik majd a cupertinói vállalatnak.

A tavaszi szolgáltatásdömping Keynote közben hiába csorgott a nyálunk egy-egy szolgáltatásra, valahogy mindig kiderült, hogy nálunk egy ideig nem lesz elérhető. Ami ezek közül is a legkisebb eséllyel kerül bevezetésre egyáltalán bárhol Európában, az Steve Jobs régi álma, az Apple Card.

Pedig ha valami igazán jó és sikeres termék lesz, az épp az Apple sajátmárkás bankkártya szolgáltatása – legalábbis az Alliance Bernstein Business Insiderbe írt elemzése alapján biztosan.

A kártya a piac egyik legjobb szolgáltatása lesz, mert egy sor általában pénzbe kerülő funkció ingyenes lesz, míg az Apple terve az, hogy a hitelkártya adósságokat is minél egyszerűbb legyen törleszteni vele. Márpedig ez az egyik legprofitálóbb üzletág a bankok számára (nem véletlenül akarnak hozzádvágni ingyen hitelkártyát a bevásárlóközpontokban is).

Ráadásul amellett, hogy az ügyfél jól jár vele, az Apple is szépen lecsippant majd a megmaradt profitból. Az elemzés szerint a legvalószínűbb deal egy 50-50-es megosztás lehet, de az sem kizárt, hogy a tech vállalatnak jut majd több. Ez abból fakadhat, hogy a kártyakibocsátó Goldmans Sachs hiába nagy nevű, ezen a piacon még újnak és kicsinek számít.

Az eheti hírek szerint az Apple több bankot is megkeresett az ötlettel, ám nem igazán álltak kötélnek. A Citigroup például a célegyenesben döntött úgy, hogy ez számukra nem lesz profitábilis, ezért kitáncoltak. Nem csoda, hisz az egész üzletben a kockázatot a bank viseli.

Ezek után már csak egy kérdés maradt: mennyi pénzt hozhat végül az Apple konyhájára? Az Alliance Bernstein szerint óriásit! Hiába lesz nagyságrendekkel nagyobb a bevételük a többi friss szolgáltatásban, itt lényegében alig lesz költségük (leginkább marketing), nincs kokcázatuk, ráadásul az Apple felhasználók az átlagosnál nagyobb kosárértékben vásárolnak. A vonzó hitelkártya pedig a prémium piac mellett az alsóbb rétegeket is megcélozhatja.

Az jelenleg szinte elképzelhetetlennek tűnik, hogy az év végére már 935 millió aktív iPhone felhasználót globálisan tudják ezzel a szolgáltatással megkínálni, azonban az USA önmagában is hatalmas piac, és a piacvezető konkurensek, mint az Amex Premium és a Chase Sapphire Reserve egyenként 4 milliárd dollár körüli bevétellel bírnak, így az Apple

akár évi 1 milliárd dollárt is kaszálhat az Apple Cardon.

Könnyű pénz, és még cupertinói mércével sem kevés. Csak hogy kontextusba helyezzük, mert emberi mércével mérve ezek már felfoghatatlan számok: a mostanában politikai okok miatt veszélybe került, amúgy brutálisan profitábilis, és Tim Cook által folyamatosan kiemelt teürletként kezelt kínai piacon a teljes hardvereladásból egyes becslések szerint 2,5 milliárd dollár körüli lehet a profit. Igaz, ott szolgáltatást nemigen fognak eladni.

Ha itthon lenne Apple Card, te igényelnél?

Forrás: AppleInsider

iPhone XR akár 0 Ft önrésszel és 0% THM-mel

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!