imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Érkezik az új iPad Pro

Magic Keyboarddal és minden földi jóval!

Egyszerűsödik a Messenger kezelőfelülete


A Facebook csevegőszolgáltatásán fazonigazítás zajlik, a változások nagy vesztese a Felfedezés-fül.

A Facebook Messenger a maga 1,3 milliárd aktív (havi) felhasználójával a világ második legnépszerűbb chat platformjának számít, így meglehetősen sok embert érint, amikor Zuckerbergék időnként átszabnak valamit az alkalmazásban. A reformok következő hulláma már a spájzban van, néhány felhasználó napok óta ismerkedik az új felülettel.

Az új, egyszerűsített megjelenés.

Nagyon extrém dolgokra azért (szerencsére?) nem kell számítani: a fő változtatás, hogy teljes egészében eltűnik az alsó sáv Felfedezés menüpontja. Ez jelenleg arra szolgál, hogy közvetlen hozzáférést biztosít a különböző szolgáltatásokhoz, chatbotokhoz, és játékokhoz. Az utóbbiak kiradírozása már tavaly nyáron elkezdődött, amikor a Facebooknál ráfeküdtek a saját gaming platformjuk építgetésére.

A Messenger felületét tehát innentől mindössze két fül alkotja: a Chatüzenetek és az Emberek. Az előbbiben a beszélgetéseinket, a másodikban az aktív ismerőseinket láthatjuk. A történetek azonban mindkét helyről elérhetők,  azzal a különbséggel, hogy az Emberek menüpontban hangsúlyosabb, kártya-szerű formában jelennek meg. Zuckerbergék ezzel is igyekeznek felfuttatni az Instagramon népszerűvé vált funkciót, amit egyébként a Snaptchattől “lestek el”.

A változtatással a Facebook célja az lehet, hogy átláthatóbbá tegyék a Messenger megjelenését és funkcióit, hiszen az app igencsak meghízott az elmúlt évek során. A TechCrunch megkérdezte a vállalatot az átalakításról, s a cég egyik szóvivőjétől megtudták, hogy  az új felület még ezen a héten eljuthat a felhasználók szélesebb köréhez is.

Forrás: TechCrunch

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!