imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Megérkezett az AirPods Pro

az Apple legújabb fülese!

Az Apple fanok okosóra mániásak?


Az almás vállalat rajongói általában büszkén viselik a cég kiegészítő termékeit. A kérdésre a válasz azonban nem egyszerű, hiszen a legutóbbi felmérés szerint igen is, meg nem is. Na de miről is van szó valójában?

A Consumer Intelligence Research Partners nevű piackutató cég nemrégiben elvégzett egy érdekes felmérést, melyben arra voltak kíváncsiak, hogy az iOS és Android felhasználók között milyen arányban vannak okosóra tulajdonosok. Eddig igencsak egyszerű a történet, de szerencsére a kérdéssorból az sem maradt ki, hogy melyik márkát preferálják a meginterjúvolt alanyok.

A cég 500 olyan személyt kérdezett meg, akik szeptember 29. és október 10. között vásároltak okostelefont az USA területén. A felhozatalban mindkét oldal (iOS-es és Androidos) felhasználói szép számmal képviseltették magukat és osztották meg véleményüket és szokásaikat a CIRP kollégáival, akik végül az alábbi eredményre jutottak:

Jól látható a grafikonon, hogy az iPhone tulajdonosok jelentősen magasabb arányban rendelkeznek valamilyen okosórával, mint Androidos társaik. Míg előbbinél a részesedés mintegy 35%-ra rúg, addig utóbbinál a megkérdezettek csupán 16%-a rendelkezik ilyesfajta termékkel. Érdekes lehet eljátszani a gondolattal, hogy vajon miért lehet mindez, azonban azt mindenképpen érdemes figyelembe venni, hogy Andoridos oldalon sokkal szélesebb a felhozatal a felhasználók tekintetében.

Míg az Apple okostelefonjai abszolút a prémium szegmensbe tartoznak (szerintem még az iPhone XR és a 11 is, bár az SE vonal esetlegesen vitatható), addig a konkurens operációs rendszert futtató készülékek tárháza minőség, tudás, ár és márka szempontjából is erősen konvergál a végtelenbe. Nem véletlen tehát, hogy abban a táborban sokkal kevésbé népszerűek mind az okosórák, mind a Wearables kategória egyéb tagjai is.

Nézzük csak meg tüzetesebben a két csoportot, hiszen érdekes még a márkák megoszlása is! Az iPhone felhasználók mintegy 19%-a használ Apple Watch-ot, 10%-a valamelyik Fitbit készüléket, és 6%-uk valami mást. Furcsa érték ez, hiszen ha a felmérést itt Közép-Európában végezték volna, a Fitbit nagy valószínűséggel nem hasítana ki ekkora szeletet a tortából.

Androidos fronton némileg kiegyenlítettebb a helyet, hiszen a felhasználók 4%-a használ Samsung okosórát, 5%-a Fitbit-et, 7% pedig valami egyéb márka képviselőjét. Az Apple Watch amióta csak létezik lényegében a Wearables kategória királya. Láthatjuk, hogy a Fitbit igen szignifikáns fejlődést mutat az utóbbi időben. Ez nagy valószínűséggel annak köszönhető, hogy a Google a szárnyai alá vette a céget, vélhetően abból a célból, hogy Androidos berkekben megalkossa azt a terméket, ami méltó ellenfele lehet az Apple Watch-nak.

Szerintetek milyen eredmények születtek volna, ha Európában végezték volna el ugyanezt a felmérést?

Forrás: MacRumors

MacBook Pro és iMac most 3 év jótállással!

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!