imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Megérkezett a Powerbeats Pro

az iSTYLE üzleteibe!

Elővette a dislike kérdést a YouTube


Nehezebbé akarják tenni a lejárató kampányokat, védeni a videókészítőket. Ez a lépés első pillantásra reakció az őket ért sérelemre, borzasztóan időzítve. Meg másodikra is.

A YouTube egy nagyszerű közösségi média csatorna, talán a legjobb, az összes közül a kreatív tartalomgyártók számára. Ez persze nem jelenti azt, hogy tökéletes, sőt! Folyamatos fejlesztés alatt áll, mindig változik, és apró lépésekkel javítanak a felhasználói élményeken.

A soron következő probléma, amit meg szeretne oldani a menedzsment, az a csoportos dislike-olás: amikor valaki pusztán azzal a szándékkal megy rá egy videóra, hogy dobjon egy lefelé mutató hüvelykujjat, majd le is koccol.

Minderről Tom Leung, a YouTube termékmenedzsmentjének igazagatója számolt be legfrisebb blogbejegyzése első témájaként (a témát az első 4 percben taglalja):

Leung szerint az történet még korai szakaszában tart, ám megosztott párat az eddig, talán elsőre drasztikus ötletekből, amik még finomhangolásra szorulnak:

  • Csak úgy engednék dislike-olni egy videót, ha megjelölnénk a nemtetszés indokát.
  • Alapból nem látszódna, hogy hányan like-olták és dislike-olták az oldalt (bocs, tudom, magyarítsuk, de a nemtetszikelték kifejezéstől kiugranék az ablakon).
  • Kivennék az egész dislike rendszert. (Finom kis Facebookosítás, ami még Leung szerint sem túl demokratikus.)
  • Lehetne csak a like-ot mutatni, a dislike-ot nem. (Talán a legrosszabb az összes közül.)

Az üzenet azon része, hogy a YouTube belátás enged egy ilyen probléma megoldásának folyamatába még az elején, az kifejezetten szimpatukus. Itt egyetlenegy óriási probléma van, az pedig az időzítés. Nyilvánvalóan ott van az óriásmammut a szobában, amiről nem akarnak beszélni:

a YouTube rewind 2018.

A szolgáltató történetének legtöbb dislike-ot összegyűjtő videója (15 milliónál járunk) saját termés. És egyértelmű, hogy nem a megtekintés közben jöttek ezek a dislike-ok, hanem kampányszerűen küldték őket azok az alkotók és a média velük egyetértő része. A tavalyi évzáró kampányvideó ugyanis egyértelműen a hirdetőknek és a PC kultúra terjesztésének szólt, nem pedig a valódi YouTube közösség ünneplése. Ez egy üzleti termék, amivel nagyon befürödtek, és talán túl korai még felhozni a témát a jogosan felháborodott tömeg előtt.

A kommentek között találni egyébként olyan ötletet, amit le lehetne fordítani a YouTube-nak is tetsző formába. Például, hogy legyen egy minimum-időhöz kötve, hogy mikortól lehet dislike-olni. Persze van egy sejtésem, hogy ez a időhossz valahogy pont az első reklámszünet után lenne ideális…

A mostani helyzetben egyébként van rá megoldás, ha egy csatorna szeretne egy ellene szóló lejárató kampány ellen küzdeni: a like/dislike számláló ugyan alaphelyzetben látszódik minden videón, ám ez ugyanúgy kikapcsolható, mint a kommentelés lehetősége. Kérdés, hogy mennyire jó üzenet.

Az is egy érdekes üzenet, hogy Tom Leung mostani, a cikk apropójául szolgáló videója is negatív egyenlegen áll: jelenleg 1,2 ezer like mellett 1,4 ezer dislike-ot gyűjtött. Ennek ellenére, akit mélyebben érdekel a YouTube élete és a belső folyamatok alakulása, annak ajánljuk a feriratkozást a Creator Insider csatornára. Jó (dis)like-olást!

Szerinted fel kéne lépnie a YouTube-nak a lejárató kampányok ellen? Hogyan?

MacBook akár 110.000 Ft kedvezménnyel

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!