imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Ez a startup kiárusítaná az eget!


Műholdakkal tennék megvásárolható reklámfelületté az égboltot. Várjunk csak, mi van?


Ha nem szereted a béna Google hirdetéseket, a potencia növelőket hirdető pop-up reklámokat, vagy a YouTube-on futó pre-roll kampányokat, akkor van egy rossz hírem. A 21. század továbbra sem a te évszázadod lesz. Annál is inkább, mert egy új ötlet szerint akár az égboltot is ellephetik a McDonald’s és Coca-Cola hírdetések, ha az ember nem látna belőlük így is épp eleget.

A reklám önmagában nem ördögtől való, hiszen tájékoztató jellege miatt egy jól célzott kampány könnyen eljuttathatja a megfelelő terméket annak tényleges célközönségéhez. Informál az akciókról, az újdonságokról és bemutatja a termékek funkcióit. Utóbbinak abszolút aranykorát éljük, hiszen soha nem látott méreteket öltött a tartalom marketing, ami sok esetben edukációs szerepet is ellát.

Ezzel szemben a plakátok és hirdetőtáblák egyfajta figyelem felhívő szerepet töltenek be, nem sok értéket szolgáltatva ezzel a fogyasztónak. Ez egy egészen másfajta megközelítés a marketingesektől, ami olykor nagyon frappáns, humoros kampányokat is eredményez. Ezzel egyetlen gond van: egyre kevésbé figyelünk rájuk. Megoldás? Borítsuk be az eget is reklámmal!

Egy orosz startup szerint ez simán lehetséges műholdak segítségével, 2020-ra pedig fel is küldhetik az első teszt hirdetéseket az égre, ami óriási újabb áttörést jelentene a reklámszakmának. A StarRocket álláspontja szerint semmi másról nincs szó, mint egy új média platform fejlesztéséről, ami azért felvet etikai és társadalmi kérdéseket is.

Egyrészt nem nehéz belátni, hogy ha annyi hirdetés jelenne meg az égbolton, mint amivel nap mint nap az online térben találkozunk az komoly űrszennyezéshez vezetne. Ráadásul a nagy hatásfokú világító testek sosem voltak a természetes élővilág barátai. Arról nem is beszélve, hogy józan paraszti gondolkodással is az emberek manapság inkább lefelé, mintsem felfelé néznek, többségében a telefonjukat bámulva.

Az ötlet szellemi tulajdonosai szerint ezek a fajta hirdetések a jövő generációra komoly hatással lesznek és arra szocializálja majd őket, hogy szépen fokozatosan, de elhagyják ezt a planétát. Nos, ez bizonyára még odébb van, a koncepciónak pedig még lesz 1-2 harca  a kiterjesztett valóság előretörésével is, mindenesetre feljegyzendő, hogy következő évtizedek is a gyökeres változásokról fognak szólni a világban.

Forrás: DT

iPhone Ajánlatok

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!