imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Csendben frissült a MacBook választék

Nagyobb aksi, erősebb proci, True Tone kijelző

Ez a cikk több mint egy éve nem frissült. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ennek tükrében a tartalom mára már idejétmúlt lehet.

Ezért (is) szeretjük az Apple-t


Mert nem csak a tömegigényeknek próbálnak eleget tenni, hanem ha már egyszer elköteleződtek egy elv mellett, akkor következetesen kitartanak mellette. Ilyen elv az is, hogy az iPhone-t mindenki által használhatóvá kell tenni – még a fogyatékkal élők számára is.

Hét darab új „reklám” került fel az Apple YouTube csatornájára. Azért tettem idézőjelbe a reklám szót, mert ezek nem a klasszikus értelemben véve vett hirdetések, hiszen a benne promózott funkciók valószínűleg a nézőközönség 1%-át sem érintik közvetlenül.

Persze tudom én is, hogy lényegében ugyanúgy marketingfogásról van szó, mint bármelyik másik, viccesre szabott videó esetében, de ettől függetlenül a mostanihoz hasonló reklámok tényleg adnak is valamit: kicsit beleláthatsz egy olyan életbe, amit, ha szerencsés vagy, jó eséllyel neked soha nem kell megtapasztalnod, viszont sokan vannak, akiknek ezek a mindennapjaik. Őket pedig hajlamosak vagyunk elfelejteni, hiszen úgy hisszük, kevesen vannak, csak alig találkozunk velük; és különben is, ma már minden a bióról, az egészség kultuszról és a tökéletes életről szól.

Épp ezért fontosak az Apple mostani reklámjai, mert rávilágítanak arra, hogy bizony vannak emberek, akik valamilyen fogyatékkal élnek, de ettől függetlenül ugyanolyan dolgokat szeretnének csinálni, mint te vagy én, és akiknek minden nehézség ellenére, ugyanúgy lehet tökéletes élete, mint bárki másnak. Ha őket történetesen egy iPhone tudja segíteni a mindennapokban, akkor felőlem reklámozza nyugodtan az Apple, mert tényleg fasza dolgot csinálnak azzal, hogy nagy hangsúlyt fektetnek a Kisegítő lehetőségek fejlesztésére.

A hét videórészlet mindegyike egy-egy valós, valamilyen fogyatékkal élő személynek van címezve. Emiatt különösen emberi lesz az egész, hiszen mindegyikük más és más: van aki kórusvezető, de hallássérült; van, aki egy metálbanda énekese-dobosa-PR-osa, de láttássérült; és van, aki egy technológiai tanácsadó cég CEO-ja, de mozgássérült. A közös bennük az, hogy az iPhone-ba épített Kisegítő lehetőségek valamelyike segíti elérni a céljaikat.

Tényleg érdemes belenézni a következő videókba: még ha nem is nézed végig az összeset, tanulságosak.

Forrás: Macrumors

iPhone XS akár 0 Ft önrésszel és 0% THM-mel

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!