imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Nyerj AirPods Prót az iSTYLE-tól

Iratkozz fel a hírlevélre!

Bombasiker az előfizetéses modell az appoknál


Egy friss jelentés szerint meredeken nőnek az appok előfizetéses bevételei nem csak az App Store-ban, de a Google-féle Play Áruházban is. A számok azt mutatják, hogy hosszabb távon is meg kell barátkoznunk a konstrukcióval.

Az előfizetéses rendszer erősen megosztja az embereket. Sokan élhető megoldásnak tartják, amellyel mindenki jól jár: a fejlesztők is több bevételhez jutnak, de a vásárlóknak sem kell megszakadniuk a hetente-havonta esedékes levonásnál. Mások viszont visszasírják a régi szép időket, amikor még elég volt egyszer megvenni az appokat, aztán szerencsés esetben évekig használni őket.

Az érveket lehet pro és kontra ütköztetni, a valóság viszont mindenképp azt mutatja, hogy az előfizetéses modell felé mozdult el a piac. Igazából maga az Apple is az  új irányt hajtja a saját szolgáltatásaival, de néhány éve  már a független fejlesztőket is erre buzdítja, s nem is hiába: a SensorTower legutóbbi jelentése szerint ugyanis évről évre több pénzt költenek el így a vásárlók.

Az amerikai App Store-ban és Play Áruházban előfizetésekre költött összeg 2018-ban és 2019-ben (mrd dollár).

Az amerikai piacra fókuszáló beszámoló szerint 2018-hoz képest 2019-ben 21%-al több bevételt hoztak az előfizetések, ami 800 millió dolláros növekedést jelentett. A tavalyi évben így összesen 4,6 milliárd dollárt fordítottak előfizetésekre a felhasználók. Ami még érdekes, hogy mindez az USA mobilos piacán összesen elköltött 24 milliárd dollár 19 százalékát tette ki. Magyarul Amerikában már az appokra fordított pénz csaknem ötödét előfizetések édesgetik le a vásárlók számlájáról

A SensorTower elemzői továbbá úgy találták, hogy az App Store és a Google Play 100 legnagyobb bevételi növekedést produkáló, nem játék-jellegű appjából 96 kínál valamilyen előfizetéses opciót. Mind közül a legsikeresebb a Tinder volt, ami egymaga gyűjtötte be az így gazdát cserélő vagyon 10%-át (leginkább a 15 dolláros Tinder Gold, illetve a 10 dolláros Tinder Plus csomagokon keresztül).

Az USA-piac 100 legsikeresebb előfizetéses appjára elköltött pénz évekre bontva, platformok szerint.

Az elemzőcég külön-külön is megvizsgálta az Apple és a Google alkalmazásboltjának forgalmát, és drasztikus különbség rajzolódik ki az adataikból. A SensorTower jelentése szerint ugyanis a 2019-es évben az App Store felhasználói összesen 3,6 milliárd dollárt áldoztak az előfizetésekre, míg a Play Áruház vendégei „csak” 1,1 milliárdot. Az összeállításból ugyanakkor az is kiderül, hogy a virtuális javak mindkét boltjában évről évre nő az így elköltött pénz mennyisége, tehát nem arról van szó, hogy csak az App Store húzza a szekeret.

Az Egyesült Államok legsikeresebb előfizetést is kínáló appjai összesítésben és platformok szerinti bontásban.

A platform szerinti bontás alapján az amerikai Apple-felhasználók a Youtube-ra költötték a legtöbb pénzt (valószínűleg csak azért, hogy megszabaduljanak Youtube Premium felugró reklámaitól– a szerk), melyet a Tinder és a Pandora zenei streaming alkalmazása követ. Az Androidos táborban a Pandora már az első helyet csípte meg, szorosan mögötte a Google One felhőszolgáltatással és a Tinderrel. Az összesített listán a Tinder-Pandora-Youtube hármas győzedelmeskedett.

A SensorTower nem meglepő módon azzal zárja a beszámolót, hogy a jövőben sem várható az előfizetéses modell népszerűségének csökkenése, sőt, a konstrukció újabb, fejlettebb formáinak felbukkanására lehet számítani. Azt már mi tesszük hozzá, hogy akárhogy is legyen, nem árt figyelmet fordítani az előfizetéseink kordában tartására. A sok kis tételből ugyanis hamar összejöhet egy havi szinten is látható összeg. Éppen ezért ajánljuk, hogy időről időre az iOS beállításaiban az Apple ID-d megnyitva az Előfizetések alatt ellenőrizd, hogy pontosan mire is vagy feliratkozva, szükség esetén pedig szabadulj meg a feleslegessé vált tételektől.

Szerinted áldás, vagy átok az előfizetéses modell?

Az adatok és a képek forrása: SensorTower

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!