imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Érkezik az új iPad Pro

Magic Keyboarddal és minden földi jóval!

Bombasiker az előfizetéses modell az appoknál


Egy friss jelentés szerint meredeken nőnek az appok előfizetéses bevételei nem csak az App Store-ban, de a Google-féle Play Áruházban is. A számok azt mutatják, hogy hosszabb távon is meg kell barátkoznunk a konstrukcióval.

Az előfizetéses rendszer erősen megosztja az embereket. Sokan élhető megoldásnak tartják, amellyel mindenki jól jár: a fejlesztők is több bevételhez jutnak, de a vásárlóknak sem kell megszakadniuk a hetente-havonta esedékes levonásnál. Mások viszont visszasírják a régi szép időket, amikor még elég volt egyszer megvenni az appokat, aztán szerencsés esetben évekig használni őket.

Az érveket lehet pro és kontra ütköztetni, a valóság viszont mindenképp azt mutatja, hogy az előfizetéses modell felé mozdult el a piac. Igazából maga az Apple is az  új irányt hajtja a saját szolgáltatásaival, de néhány éve  már a független fejlesztőket is erre buzdítja, s nem is hiába: a SensorTower legutóbbi jelentése szerint ugyanis évről évre több pénzt költenek el így a vásárlók.

Az amerikai App Store-ban és Play Áruházban előfizetésekre költött összeg 2018-ban és 2019-ben (mrd dollár).

Az amerikai piacra fókuszáló beszámoló szerint 2018-hoz képest 2019-ben 21%-al több bevételt hoztak az előfizetések, ami 800 millió dolláros növekedést jelentett. A tavalyi évben így összesen 4,6 milliárd dollárt fordítottak előfizetésekre a felhasználók. Ami még érdekes, hogy mindez az USA mobilos piacán összesen elköltött 24 milliárd dollár 19 százalékát tette ki. Magyarul Amerikában már az appokra fordított pénz csaknem ötödét előfizetések édesgetik le a vásárlók számlájáról

A SensorTower elemzői továbbá úgy találták, hogy az App Store és a Google Play 100 legnagyobb bevételi növekedést produkáló, nem játék-jellegű appjából 96 kínál valamilyen előfizetéses opciót. Mind közül a legsikeresebb a Tinder volt, ami egymaga gyűjtötte be az így gazdát cserélő vagyon 10%-át (leginkább a 15 dolláros Tinder Gold, illetve a 10 dolláros Tinder Plus csomagokon keresztül).

Az USA-piac 100 legsikeresebb előfizetéses appjára elköltött pénz évekre bontva, platformok szerint.

Az elemzőcég külön-külön is megvizsgálta az Apple és a Google alkalmazásboltjának forgalmát, és drasztikus különbség rajzolódik ki az adataikból. A SensorTower jelentése szerint ugyanis a 2019-es évben az App Store felhasználói összesen 3,6 milliárd dollárt áldoztak az előfizetésekre, míg a Play Áruház vendégei „csak” 1,1 milliárdot. Az összeállításból ugyanakkor az is kiderül, hogy a virtuális javak mindkét boltjában évről évre nő az így elköltött pénz mennyisége, tehát nem arról van szó, hogy csak az App Store húzza a szekeret.

Az Egyesült Államok legsikeresebb előfizetést is kínáló appjai összesítésben és platformok szerinti bontásban.

A platform szerinti bontás alapján az amerikai Apple-felhasználók a Youtube-ra költötték a legtöbb pénzt (valószínűleg csak azért, hogy megszabaduljanak Youtube Premium felugró reklámaitól– a szerk), melyet a Tinder és a Pandora zenei streaming alkalmazása követ. Az Androidos táborban a Pandora már az első helyet csípte meg, szorosan mögötte a Google One felhőszolgáltatással és a Tinderrel. Az összesített listán a Tinder-Pandora-Youtube hármas győzedelmeskedett.

A SensorTower nem meglepő módon azzal zárja a beszámolót, hogy a jövőben sem várható az előfizetéses modell népszerűségének csökkenése, sőt, a konstrukció újabb, fejlettebb formáinak felbukkanására lehet számítani. Azt már mi tesszük hozzá, hogy akárhogy is legyen, nem árt figyelmet fordítani az előfizetéseink kordában tartására. A sok kis tételből ugyanis hamar összejöhet egy havi szinten is látható összeg. Éppen ezért ajánljuk, hogy időről időre az iOS beállításaiban az Apple ID-d megnyitva az Előfizetések alatt ellenőrizd, hogy pontosan mire is vagy feliratkozva, szükség esetén pedig szabadulj meg a feleslegessé vált tételektől.

Szerinted áldás, vagy átok az előfizetéses modell?

Az adatok és a képek forrása: SensorTower

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!