imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Érkezik az új iPad Pro

Magic Keyboarddal és minden földi jóval!

Öt hónap után is optimisták az Apple Arcade fejlesztői


Már csaknem fél éve hasít a cupertinóiak havidíjas gaming platformja, a Vice által megkérdezett fejlesztők pedig pozitív tapasztalatokról számolnak be.

Apple-fronton az Arcade szeptemberi startja bizonyult az ősz egyik legizgalmasabb momentumának, ám a kezdeti zsongás után viszonylag hamar beállt a csend a médiában. Ez persze várható volt, hiszen a mobilos prémium játékok még mindig nem mozgatják meg a hírolvasók tömegeit, illetve az előfizetéses konstrukció is sokak számára szokatlan lehet ebben a műfajban.

Az egy hónapos ingyenes próba lejártával a fórumok is nyugisabbá váltak, de azért kialakult egy kemény mag, akik folyamatosan megosztják kedvenceiket, s ez alapján az Arcade is kitermelte a maga kis sztárjait. Az értékelések tükrében többek közt a What the Golf?, a Grindstone, és a Patterned hódított meg nagyobb közönséget, de a Cat Quest 2, az Assemble with Care, és a Mini Motorways is sok dicséretet kap. A kínálat tételeinek száma közben csendben átlépte a százat, bőven lehet hát válogatni.

Az Apple Arcade esetében ugyanakkor létfontosságú az is, hogy mit gondolnak a platformra fejlesztő alkotók, ezért a Vice futott egy kört, és kifaggatott néhány partnert a tapasztalataikról. Az egyik nyilatkozó Zach Gage volt, aki a 2011-es SpellTower és a 2013-as Ridiculous Fishing révén korábban már egész szép sikereket ért el, az Arcade-el pedig a Card of Darkness csapatának munkatársaként került kapcsolatba.

A Discolored az Arcade egyik novemberi újdonsága volt.

Gage konkrétan jövedelmezőnek nevezte az Arcade-et, és a Card of Darknesst követően is tervezi, hogy jelentkezik még valamilyen projekttel a szolgáltatásban. Ugyanakkor azt is megjegyezte, hogy csak emiatt nem adná fel a klasszikus prémium platformot sem, hiszen legújabb művét, a SpellTower+-t például a hagyományos modellben publikálta.

Egy másik, név nélkül nyilatkozó fejlesztő úgy fogalmazott, hogy nagyon boldog az Arcade-en megjelent játékuk teljesítményével, viszont kíváncsi arra, hogy a kínálat további bővülésével miként alakul majd az egyes címek felfedezhetősége. Szerinte ugyanis bizonyos címeket nem nyomnak annyira, amennyire lehetne, mivel az Apple marketingesei főként a teljes szolgáltatásra, és nem az egyes játékokra fókuszálnak.

A Redout Space Assaultban már az űrt is átszelhetjük.

A Vice cikkének legérdekesebb megszólalója azonban a Snowman társalapítója, Ryan Cash volt. Ennek a csapatnak köszönhetjük a népszerű Alto-játékokat, az Arcade-re pedig rögtön két címmel, a Where Cards Fallal, és a Skate Cityvel neveztek be. Cash leginkább azt dicsérte az Apple platformjában, hogy miközben az ingyenes modellhez hasonlóan tömegeket képesek elérni vele, a jövedelmezőség érdekében mégsem kell reklámokkal kompromittálniuk a játékélményt. Konkrét számokat ugyan nem osztott meg a teljesítmény kapcsán, viszont úgy fogalmazott, hogy „nagyon optimista” a szolgáltatás jövőjét illetően.

A riport készítője összesítve arról számolt be, hogy az általa megkérdezett fejlesztők többsége pozitívan nyilatkozott az Arcade-ről. A partnerek azt is megemlítették, hogy az Apple-től érkező rendszeres csekkek olyan nyugalmat biztosítanak, amit a saját menedzselésű játékokkal nehéz elérni, hiszen ezeknél folyamatosan aggódni kell a felfedezhetőség, a klónok, vagy a megfelelő árazás miatt. A cikk szerint a nyilatkozók nagy része biztos abban, hogy az Apple stabil anyagi háttere miatt a szolgáltatás hosszabb távon is működni fog.

A LEGO Builder’s Journey a puzzle-ök sorát gyarapítja.

Az mindenképpen jó hír, hogy a fejlesztők ennyire bizakodók, felhasználói szemmel viszont néhány hónap után kissé árnyaltabb lehet a kép, mint a kezdet kezdetén. Egyrészt havi 1790 forintért az Arcade jelenlegi formájában sem rossz vásár, mivel több olyan játék is akad rajta, ami ekkora összegért önállóan sem lógna le a fizetős listáról. Az Apple ajánlatán nagyot lendít a díjmentes családi megosztás lehetősége is, aminek számos szülő örülhet. Mindemellett viszont sokaknak van hiányérzete, mert a szolgáltatásban bizony jóval nagyobb potenciál rejlik, mint amit eddig láthattunk.

A kínálat ugyanis hiányt szenved az olyan ambiciózus címekből, mint amilyen a fizetős listán a Civilization, a GRID, a Grimvalor, vagy akár a nemrég megjelent Pascal’s Wager. Az Arcade-en az Oceanhorn 2  az egyedüli hasonló tétel, s ennél azért jóval több is elférne a katalógusban. Látványosabb 3D-s versenyzők ugyan akadnak, ám mégis rengetegszer látni olyan véleményeket, hogy az Arcade játékai „gagyik”. Ez ugyan nem igaz, de az tény, hogy a túlnyomó többségük valóban az “egyszerű, de nagyszerű“, azaz casual vonalat viszi.

A mérkőzésnek azonban még közel sincs vége, ahogy az Apple Music is éveken át építkezett (és építkezik ma is), úgy az Arcade előtt is hosszú út áll. Mindenképp érdemes figyelemmel kísérni a kínálat alakulását, a lényeges fejleményekről pedig továbbra is igyekszünk beszámolni nektek.

Forrás: Vice

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!