imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Megjöttek az októberi Keynote meghívói

Kövesd velünk az eseményeket!

Hallgatott a Sirivel kapcsolatos kritikákra az Apple


A HomePoddal Siri a virtuális valóságból kilépett a valós, fizikai realitásba. Igen ám, de a legtöbb kritikus szerint a csábító külső sajnos meglehetősen butuska belsőt takar. Az Apple most egy egész hadosztálynyi mérnököt készül harcba állítani ez ellen.

Noha az Apple volt az első okostelefonban utazó vállalat, amelyik elhozta a digitális személyi asszisztens fogalmát az emberek köztudatába, az évek során szépen nyakára nőttek a konkurens megoldások. A Siri sok szempontból alulmarad a Google Now-val vagy Alexával szemben, pedig papíron ugye lenne némi előnye.

Ezzel alapvetően együtt lehetne élni. Lássuk be, hogy még ha angol nyelvterületen élnénk sem túl sűrűn folyamodnánk a Siri segítségéért ügyes-bajos dolgaink elintézéséhez. Ugyanakkor kirajzolódni látszik a tendencia, hogy előbb utóbb bizony egyre nagyobb jelentőséget fognak kapni a digitális asszisztensek, többek közt az olyan termékeknek köszönhetően mint az AirPods, és még inkább mint a HomePod.

Így nézve viszont már nem igazán engedheti meg magának az Apple, hogy egy félhülye Sirivel alibizgessen hosszútávon. A HomePod tesztek szinte mindegyike azzal a szummázattal zárult, hogy „profi nagyon a hangminőség, király a hangszóró, de a Siri…“. Ez pedig egy elég fájó de, – ahogy a bevezetőben is említettem -, idestova 6 és fél éve fut élesben az asszisztens, jutott volna idő a fejlesztésre. Na de jobb később, mint soha: úgy néz ki, hogy az Apple hallgatott a kritikákra.

A Thinkum elemzőcég folyamatosan figyelemmel tartja az Apple álláshirdetéseit és listázza a bennük található kulcsszavakat. Ezek alapján évekre visszamenő statisztikát tudnak felmutatni többek közt arra vonatkozóan is, hogy mennyi szakembert kerestek az elmúlt időszakban Siri-vel kapcsolatos állásokra Cupertinóba. Ennyit:

Jól látható az ábrán, hogy tendenciaszerűen növekedni kezdett az álláshirdetések száma 2017 június-júliusának környékén. Pont azután, hogy a WWDC-n belebegtették az okoshangszórót. Ez a növekedés pedig szépen fokozatos ki is tart azóta is, időnként pár nagyobb bakugrással. Ilyen például az idén februárban látható kiemelkedés is. Na és mi volt februárban? Hát akkor kerültek ki az első HomePod tesztek, amelyben felróvásra kerültek a digitális asszisztens restanciái.

Optimista olvasatban ez azt jelenti, hogy az Apple megszívlelte a kritikákat és még jobban ráfeküdtek a szakképzett humánerőforrás toborzására, hogy végre helyre kerüljön a Siri tudása. Akárhogyis, az már mindenképpen jó jel, hogy tavaly ilyenkorhoz képest közel kétszer annyi pozíció (142) várja a Siri-szakikat – talán várható valami érdemi változás a közeljövőben.

Ennek azonban ellentmond egy másik hír is az elmúlt időszakból. A The Informationnek nyilatkozó névtelen forrás súlyos belső problémákról számolt be a Siri csapaton belül. Állítólag a fejlesztők jelenleg még abban sem állapodtak meg véglegesen, hogy melyik megoldás lenne a jobb: foltozgatni a meglévő verziót, vagy teljesen újrakezdeni az alapoktól.

A mostani helyzet ha minden igaz, majdnem az asszisztens indulására vezethető vissza. A forrás szerint Steve Jobs halálával vízió nélkül maradt a Siri csapat. Igen ám, de mivel az egykori Apple-vezér épp az asszisztens bemutatásának másnapján hunyt el, nagyon rövid időn belül hatalmas hype kerekedett a funkció köré. Emiatt pedig muszáj volt valamit kezdeni kezdeni vele, csak hát megfelelő irányítás és elképzelés nélkül ez nem könnyű feladat. Nem is sikerült maradéktalanul.

Bizakodásra azonban van ok, és nem csak a fenti statisztika miatt. Tavaly szeptemberben a Siri fejlesztése Eddy Cue Szolgáltatások csapatától átvándorolt Craig Federighi OS csapatához. Bár a változás apróságnak tűnhet, mégis Siri eddig legnagyobb fejlődését hozhatja magával. Részletesen ebben a cikkben írtunk az okokról, de a lényeg, hogy míg Eddy Cue egy lassan, de biztosan haladó “fixáló” vezető, addig Federighi sokkal több teret szokott engedni az új funkcióknak, innovációnak.

Márpedig utóbbiakra elég nagy szüksége lenne az asszisztensnek….

Forrás: Cult of Mac 1, 2

BTS

Ezt már olvastad?

A Sirinek ez is az egyik baja, hogy mindenki a célközönség. Valószínűleg hatékonyabb lenne, ha először jól működő modulokat hoznának létre egy-egy funkcióra szabva.

Miért nem ismeri anyanyelvünket az Apple virtuális asszisztense? - Klikk ide!